PDA

Volledige versie bekijken : url link bij button instance

estellarosa
%Europe/Berlin %632 %2005, 16:11
Ik heb een .fla gemaakt in Flash MX. Alles prima, nu ben ik over naar MX 2004 en snap er de ballen van. Mijn knopjes hadden al een actie, maar ik kan dat niet meer bij actions terug vinden, laat staan een url link toevoegen. Als ik een link toevoeg met behaviours dan doet de animatie het niet meer.Wie o Wie?

xtr0
%Europe/Berlin %711 %2005, 18:04
miss kan je de fla ff posten

estellarosa
%Europe/Berlin %446 %2005, 11:43
Hier is ie dan!

xtr0
%Europe/Berlin %527 %2005, 13:39
eerst een keer dubbelklikken op de knop waarvan je de as wil en dan kan je de egte knop zo aanklikken en as toevoegen

estellarosa
%Europe/Berlin %597 %2005, 15:19
Ja dank je, maar ik kan hier niets mee, zoals ik al eerder uitlegde! 8~

Dauntless
%Europe/Berlin %663 %2005, 16:55
Dus, je bent op de _root van je site. De hoofdtijdlijn. Daar heb je je drie buttons. Deze zijn gegroupeerd dus je moet eerst dubbelklikken op een button. Als je dat gedaan hebt kan je een text en een button aanklikken. Klik zo'n button aan en druk op F9 . Daar staan je acties.

Op het moment staat hier bv:
on (release) {
hex.gotoAndPlay(2);
}

En je wil een nieuw venster openen met een link... Dan doe je:
on (release) {
hex.gotoAndPlay(2);
getURL("http://www.google.be", "_blank");
}

Begrijp je het zo? :#

estellarosa
%Europe/Berlin %700 %2005, 17:48
Ja, zo zou het moeten zijn. Heel makkelijk!
Maar helaas, zo is het niet ! Als ik op f9 druk verkleinen al mijn vensters alleen maar!
Ik werk overigens op een MAC!!!
Wat ook zo raar is, als ik dus dubbelklik op zo'n button dan registreert het behaviours venstertje de 1e knop gelijk als instance van het symbool "star" en doe ik bij de ander knoppen hetzelfde dan worden die niet herkent als instances maar als layer.
Wat is hier nou mis?

Dauntless
%Europe/Berlin %706 %2005, 17:57
Maar helaas, zo is het niet ! Als ik op f9 druk verkleinen al mijn vensters alleen maar!
Dus je kan je actionspanel niet openen ??? Screenshot ?

estellarosa
%Europe/Berlin %743 %2005, 18:50
Ik ben eruit dankjewel voor de hulp.Eigenlijk was het enige wat er moest gebeuren "ungroup" alvorens actionspanel te openen! ja en dan had f9 ook gewerkt.... :)

Dauntless
%Europe/Berlin %804 %2005, 20:18
Ik ben eruit dankjewel voor de hulp.Eigenlijk was het enige wat er moest gebeuren "ungroup" alvorens actionspanel te openen! ja en dan had f9 ook gewerkt.... :)
Als je normaal gezien eerst had gedubbelklikt (zoals we zeiden :p) dan zat je IN de group en kon je het aanpassen... Maar dat lukte dus echt niet?? Je kon niet IN de group gaan?? Lijkt me verschrikkelijk onwaarschijnlijk ...

estellarosa
%Europe/Berlin %350 %2005, 09:25
Nee, alles was precies zoals jullie zeiden met dubbleklik en de rest, maar eerst moest ik ungroupen en als ik dan deed wat jullie me vertelden klopte alles precies.Misschien toch een kwestie van MAC/PC? Er zijn altijd wel wat gebruikersverschillen....