PDA

Volledige versie bekijken : illustrator gom

Fatty Owl
%Europe/Berlin %539 %2005, 13:56
ik ben juist bezig in illustrator (trial) en nu blijkt het dat ik de gom nergens kan vinder :# [^]
waar staat ie?

Mitch
%Europe/Berlin %545 %2005, 14:05
Waarom heb je een gum nodig :) je kan de anker punten weg halen met de pen tool.

Gum zit bij die pencil (potlood) ingedrukt houden en dan zie je een omgekeerd potloodje (earaser). Ik werk al een tijd in illu en heb nog nooit die gum begruikt :)

Iets beter zoeken Owl ;)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %551 %2005, 14:14
ahzo, ik ben gewend aan een gum symbool te zien :D maar je hebt gelijk anchor points is gemakkelijker.

Neon
%Europe/Berlin %554 %2005, 14:17
Jij bent normale tekenprogramma's gewend waarschijnlijk
Photoshop, paint, flash misschien.
Ik had dat in het begin ook (een hele tijd gelden)
Ik tekende altijd in flash, waarbij je gemakkelijk bepaalde delen van een symbool kon verwijderen. Je maakte een cirkel die kopierde je zette hem over de vorige cirkel verwijderde hem en je had een (soort van) maan vorm.
Nu werk je in illustrator met lijnen en vullingen die allemaal een begin en eindpunt hebben.
Dus als je wil "gummen" moet je ankerpunten gaan verwijderen of bepaalde vlakken elkaar laten overlappen zodat het lijkt alsof het weg is.

Je komt er vast wel uit!
Succes ermee :D

Fatty Owl
%Europe/Berlin %956 %2005, 23:57
de tekeningen die ik in illustrator maak blijken veel beter te lukken als die in flash :D. je hebt gelijk flash, paint, photoshop ben ik gewend. Hier nog veel te oefenen.