PDA

Volledige versie bekijken : Physic Kabel/touw/ketting???

SpeedRage
%Europe/Berlin %800 %2005, 20:12
Ik ben op zoek naar een manier om een realistische kabel te maken, die ik tussen 2 MC's kan plaatsen. Dus als ik 1 MC beweeg dat de kabel dan realistisch mee beweegt.

Voor de Half-Life 2 spelers, de stroomkabels die je ziet in het spel.

Ik weet niet of daar al een bekende script voor is of een tutorial maar ik kan in ieder geval niks vinden. Anders word het tijd dat ik iets ga verzinnen.

Ea.Z
%Europe/Berlin %812 %2005, 20:30
hmmz... ik denk niet dat dit een echte AS vraag is... zou je beter gepost hebben in animatie en desing ;) een van de ZM's zal dit wel op z'n plaats zetten...

om terug te keren op je vraag, een screenshot van zo'n kabel zou wel handig zijn zodat iemand je meer hulp kan bieden... en anders word het spelen in photoshop he ;)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %815 %2005, 20:33
ik kan me precies voorstelle wat hij wilt.. en hier kan de design en animatie weinig mee want als je wilt dat het meebeweegt zal het dynamisch gemaakt moeten worden..
dit is alleen erg pittig.. n vloeiende lijn zal je nooit krijge.. altijd n paar hoeken erin of n bolletjes draad.. en dan nog zou het n erg moeilijk script worden..

SpeedRage
%Europe/Berlin %850 %2005, 21:24
ik kan me precies voorstelle wat hij wilt.. en hier kan de design en animatie weinig mee want als je wilt dat het meebeweegt zal het dynamisch gemaakt moeten worden..
dit is alleen erg pittig.. n vloeiende lijn zal je nooit krijge.. altijd n paar hoeken erin of n bolletjes draad.. en dan nog zou het n erg moeilijk script worden..

ja dat het een hoekig is vind ik nog niet zo'n probleem, maar net zoals jij zei, ik kan ook geen makkelijke script in mijn hoofdplaatsen omdat ff zomaar gauw te doen. Want je moet natuurlijk eerst een soort van zwaartekracht code ontwikkelen die compatible is met MC's maar het probleem is hoe koppel je MC's aan elkaar. Als ik da weet dan ben ik al HEEEELLL ver. Waarom heb ik dat niet eerder gevraagt :S

theFlashWizard
%Europe/Berlin %855 %2005, 21:31
je geeft ze allemaal n standaart naam en zet daar voor elk n nummer achter.. zet ze allemaal in n for loop. kijk dan bij de 1 naar de _x en _y van die met n nummer hoger of lager..

maar de truc is dat als je alleen naar die ervoor of erna kijkt het niet klopt.. en als je het gemiddelde pakt van die 2 het ook nie echt mooi wordt.. en geloof me.. ik heb et alle 3 geprobeert..

owja hier wat info over for loops:
http://www.actionscripts.org/tutorials/intermediate/loops/index.shtml
http://www.actionscripts.org/tutorials/intermediate/Nested_loops/index.shtml