Volledige versie bekijken : gamesite --> toestemming makers?
Cazziz
%Europe/Berlin %949 %2007, 22:46
Hallo allemaal,
Ik vroeg mij af, dat op het moment dat ik een gamesite zou gaan maken.
Zo een met flash spellen, moet ik dan toestemming vragen aan de maker van die games?
want dan zou ik aan meerdere honderden mensen toestemming moeten vragen, dat is toch niet doenbaar?
jexter2
%Europe/Berlin %961 %2007, 23:04
Wil je een soort startpagina maken zoals spele.nl?
Of plaats je die spellen echt op je site.
Stel je maakt een startpagina, dus gewoon een site met de links naar andere site waar het spel staat hoeft het niet.
Maar plaats je het spel echt in je website. Dan moet je wel toestemming vragen denk ik.
Cazziz
%Europe/Berlin %422 %2007, 10:08
ohh crap -.-' dat betekent dus dat ik aan meerdere honderd mensen moet gaan mailen, nouja, tis niet anders:)
michelsteege
%Europe/Berlin %457 %2007, 10:58
nou ja anders ga je er ook gewoon vandoor met hun werk zou niet echt netjes zijn he ;)
The Crimer
%Europe/Berlin %610 %2007, 14:38
En het zou je best wel veel kunnen gaan kosten als je echt hele goeie spelletjes wilt.
ath92
%Europe/Berlin %705 %2007, 16:55
Je kunt natuurlijk ook een vermelding plaatsen van hun website hè :)
Dauntless
%Europe/Berlin %709 %2007, 17:02
Je kunt natuurlijk ook een vermelding plaatsen van hun website hè :)
Dan nog moet je de toestemming vragen van de auteur, en bij velen zal dat waarschijnlijk een voorwaarde zijn opdat je het spel zou mogen gebruiken.
Cazziz
%Europe/Berlin %629 %2007, 15:06
En het zou je best wel veel kunnen gaan kosten als je echt hele goeie spelletjes wilt.
Denk je echt dat mensen geld gaan vragen voor het plaatsen van hun spelletje(s) als die vervolgends worden gespeeld, en....weet iemand toevallig een groep/organisatie die flash games maakt, met hun eigen advertenties erin? en ze dan gewoon voor niks op het internet gooien?:)
Ea.Z
%Europe/Berlin %634 %2007, 15:13
ik weet dat er bepaalde sites zijn waar je gratis van die 'arcade' games kunt downloaden (flash wel te verstaan).
Deze kun je legaal downloaden, en je hebt meteen de toestemming om deze op je site te gebruiken (hetzij als tijdverdrijf, of als primair doel), zolang je de referenties naar de rechtsmatige bezitter blijft behouden.
Wat de url daarvan is weet ik zo direct niet...
Aan de andere kant: mailen naar 100 personen is toch ook niet zoooveel werk?
zet een standaard mail op, en vervang telkens die bepaalde woorden zoals 'voornaam', en 'naam van game', en 'url naar spelletje'...
niet bepaald persoonlijk, maar als je opzet proper is zal het zeker voldoende zijn :)
Koen!
%Europe/Berlin %640 %2007, 15:21
Denk je echt dat mensen geld gaan vragen voor het plaatsen van hun spelletje(s) als die vervolgends worden gespeeld,
.. dat geldt inderdaad voor een heel groot deel van de gamemakers ja. ;) Maar er zijn idd ook zat sites die die games gratis verstrekken, kan alleen niet op een url komen.
WernerL
%Europe/Berlin %650 %2007, 15:36
ik weet dat er bepaalde sites zijn waar je gratis van die 'arcade' games kunt downloaden (flash wel te verstaan).
Deze kun je legaal downloaden, en je hebt meteen de toestemming om deze op je site te gebruiken (hetzij als tijdverdrijf, of als primair doel), zolang je de referenties naar de rechtsmatige bezitter blijft behouden.
Wat de url daarvan is weet ik zo direct niet...
Aan de andere kant: mailen naar 100 personen is toch ook niet zoooveel werk?
zet een standaard mail op, en vervang telkens die bepaalde woorden zoals 'voornaam', en 'naam van game', en 'url naar spelletje'...
niet bepaald persoonlijk, maar als je opzet proper is zal het zeker voldoende zijn :)
www.miniclip.com
Bij elke game staat een add to my blog/site linkje.
jonix007
%Europe/Berlin %703 %2007, 16:53
Hier een paar site's waar je doormiddel van een script ( je moet het game dus niet zelf uploaden ;) ) de games op je site kan plaatsen:
Inderdaad www.miniclip.com
http://www.freegamesforyourwebsite.com/
www.kewlbox.com
Weet er iemand nog meer? Ik ben namelijk ook opzoek naar enkele leuke maar eenvoudige spellen en men host is niet groot genoeg om ze allemaal te uploaden ;)
Alvast bedankt ;)
*PM-en is mischien handig ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.