Volledige versie bekijken : movieclip visible alleen laatse frame
expuddle
%Europe/Berlin %458 %2005, 12:00
hoi,
Heeft iemand enig idee waarom dit niet werkt:
Ik heb een movieclip van 15 frames en heb de instance daarvan biography genoemd. In de main time line heb ik biography naar visible=false gezet, en de volgende actionscipt bij een button gezet
on (release) {
biography._visible= !biography._visible
}
het werkt tot op zekere hoogte, want ik zie niet alle frames van de movieclip, maar alleen de laatste frame. Dus geen animatie. Ik heb geprobeerd om de main timeline ook 15 frames lang te maken maar het lukt niet om de hele MC te zien waneer ik op die button klik. Ik neem aan dat deze actionscript niet geschikt is voor lange movieclips...iemand suggesties?
иіţωίţ
%Europe/Berlin %499 %2005, 12:58
Volgens mij is dat uitroepteken niet toegestaan in instancenames.
Als het de bedoeling is een movieclip invisible te maken dan doe je dat zo:
on (release) {
biography._visible = false;
}
Als je een movieclip invisible wilt maken op het moment van onRelease als we op keyframe 15 zijn, dan doe je dat zo:
on (release) {
if(_root._currentframe == 15){
}
}
En als je wilt checken of het het niet frame 15 moet zijn:
on (release) {
if(_root._currentframe != 15){
}
}
Hoop dat ik je probleem begrepen heb... :D ...succes! :cool:
Roenes
%Europe/Berlin %516 %2005, 13:24
Volgens mij is dat uitroepteken niet toegestaan in instancenames.
Die uitroepteken staat niet in de instancenaam ;) Die geeft aan dat de waarde de tegenovergestelde waarde moet worden van de huidige. Klein voorbeeld:
var b = false;
b = !b;
trace(b) //geeft true
b = !b;
trace(b) //geeft false
Dit is dus de kortere variant voor een if-else constructie :)
expuddle
%Europe/Berlin %540 %2005, 13:58
ik denk dat je mijn probleem niet goed hebt begrepen. Het probleem is dat waneer ik de button klik die filmpje meteen voledig zichtbaar is i.p.v dat je een animatie ziet. Oke ik zal het wat duidelijker uitleggen: waneer de button wordt geklikt, dan moet een movieclip geactiveerd worden waarin een tween is van een venster dat groot gemaakt word, en eenmaal op zijn voledige grootte, komt er een tekst in dat venster. Als ik een andere methode gebruik om dit te doen wekt het wel goed. Die methode is dat ik de movieclip biography in een named frame zet en door middel van gotoAndStop op de button naar die frame ga. Dan zie je mooi het venster groot worden terwijl op deze manier je alleen het eindpunt van de filmpje ziet (volegide venster met tekst) en niet het tween van een venster die groot word.
Het probleem is misschien dat de movieclip te snel word afgespeeld op deze manier.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.