PDA

Volledige versie bekijken : Tutorials

onepunchmachine
%Europe/Berlin %644 %2007, 15:27
Hey mense, ik weet niet of ik dit hier hoor te posten maar ik denk dat ik wel goed zit, zo niet, sorry en wil een mod aub het verplaatsen naar waar het wel hoort :).

Ok ik heb een vriend die heel graag met 3d Studio Max wil beginnen en dan vooral de game art kant op wil omdat ik dat zelf doe. Hij heeft meerdere malen geprobeerd met 3d studio max te beginnen maar vond het net iets te ingewikkeld, dus heb ik besloten hem te helpen door middel van tutorials.
Wat ik van jullie graag hoor is wat jullie ervan vinden want ik wil het zo duidelijk mogelijk voor de allerbeginner maken. Dus kritiek, suggesties en opmerkingen zijn meer dan welkom.
Ik heb er totaal 22 gepland en dit is deel 1.
Ik hoor graag jullie reacties!
(ik doe mn best om al mn taal en spelfouten er beetje bij beetje uit te halen.)
www.onepunchmachine.com/Introductie.pdf

Baukereg
%Europe/Berlin %681 %2007, 16:21
Ziet er goed uit! Ik heb niet de hele tekst gelezen, maar ik zie wel vaak 'ok, gaan we verder met...' of 'ok, dan doen we nu...' staan aan het begin van alinea's. Inhoudelijk voor mij te basic, maar voor beginners zeker nuttig. Ga lekker door zou ik willen zeggen!

onepunchmachine
%Europe/Berlin %695 %2007, 16:42
Ik zie het, ik zal het proberen aan te passen binnekort, bedankt voor het aanwijzen:).

INKA
%Europe/Berlin %891 %2007, 21:24
Een goed begin, maar een opmerking: je behandelt teveel onderwerpen in 1 tutorial en deze blijven daardoor onderbelicht.
Teveel aan verschillende informatie in een keer heeft tot gevolg dat je op het eind van de tutorial niet meer weet waar het mee begon.
Dus kies verschillende aspecten van het programma voor verschillende tutorials.(zie VOORBEELD (http://www.3dsmax.nl/forum/viewforum.php?f=13&sid=0e04342194645ce6baf917cd4d9017b5) van hoe ik de tutorials heb opgebouwd.)
Maar vooral doorgaan, altijd nuttig.

onepunchmachine
%Europe/Berlin %991 %2007, 23:47
Het is voor mij moeilijk te zien inderdaad of ik te snel ga, ik zal erop letten. Ik heb nu paar test lezers die dus beginners zijn, ik hoor vandaag van ze wat ze ervan vonden en wat er onduidelijk was, dus laten we hopen dat het goed is gegaan.
Je hebt leuke tutorials daar:), alleen ik probeer het juist anders te doen, ipv "hoe maak ik een bal" wil ik echt de tools leren.
Ik wil uiteindelijk naar normal maps en shaders toe gaan werken, maar dat is nog heel ver.
Ik ben momenteel bezig met mijn oude engelse tutorial te vertalen voor in 1 van de latere hoofdstukken.
http://www.3dtotal.com/team/Tutorials_3/Creating_low_poly_foliage/low_poly_foliage_01.asp

INKA
%Europe/Berlin %992 %2007, 23:49
De interactieve video,s gaan alleen maar over de tools en het programma zelf.