Volledige versie bekijken : ë via xml import
w!cked
%Europe/Berlin %433 %2005, 11:24
Hey guys and girls,
Al sinds een maand ben ik veel bezig met actionscript en zie er ook behoorlijke voordelen in maar toch loop ik de afgelopen week steeds tegen 1 en het zelfde probleem.
ik heb een fla waar in ik middels xml content in wil laden, via de volgende code:
//laad XML
content_xml = new XML();
content_xml.ignoreWhite = true;
content_xml.onLoad = function(ok){
if(ok){
loadEdities();
placeSubList();
placeblauw();
}
};
Dit werkt prima en het geheel ziet er gelikt uit maar op het moment dat ik speciale teken in m'n xml plaats dan komt m'n swf er niet helemaal meer uit. Hier wat voorbeelden:
ik heb heb het woord ingrediënten
manier 1, ingrediënten -> ingredien (let op hier haal hij ook meer letters weg, heel vaag)
manier 2, ingredi%EB nten -> ingredi%EBnten
manier 3, ingrediënten -> ingrediënten
Hier is het betreffende tekstveld:
http://84.41.180.219/img/S+N_img1.gif
Ook heb ik het font embed middels specify ranges en dan de eerste vier:
Uppercase
Lowercase
Numerals
Punctuation
Please help ik ben behoorlijk ten einde raad
Al vast bedankt, Barry
Roenes
%Europe/Berlin %436 %2005, 11:28
Sla je xml bestand eens op met UTF-8 encoding. :)
Gewoon in kladblok openen en opslaan als kiezen en daar aangeven UTF-8 encoding (2e vakje geloof ik)
w!cked
%Europe/Berlin %445 %2005, 11:41
Oké ik heb het geprobeert en gevonden maar het was helaas niet de oplossing,
manier 4, ingrediënten -> ingredinten (let op mist de ë alleen)
manier 2 en 3 blijven het zelfde onder UTF-8
Maar toch bedankt voor je snelle reply
Roenes
%Europe/Berlin %463 %2005, 12:07
Het zou ook wel eens aan je embedding van het font kunnen liggen. Punctuation is volgens mij . , ! ? enz enz of niet? Als dat zo is dan zit een ë in geen van de vier genoemde embeddingen. Test het eens door OF het hele font te embedden OF door niets te embedden en dan dat utf-8 verhaal :)
Even om te testen of dat het dan wel werkt :)
Laiverd
%Europe/Berlin %470 %2005, 12:18
Als het echt allemaal met UTF-8 encoding is opgeslagen (de embed lijkt me trouwens okay; ë is gewoon een lowercase letter), dan kan het enige probleem volgens mij zijn dat de fontset gewoon niet de outlines bevat voor die letter. Als het een .ttf font is, gewoon even dubbelklikken, dan zie je de hele karakter set. Met name goedkope (lees: gratis), font lijden nog wel eens aan dit euvel, waardoor goedkoop dat toch weer duurkoop wordt.
John
w!cked
%Europe/Berlin %495 %2005, 12:52
Aan het font ligt het niet die bevat wel het ë teken. Dat ik hem in de afbeelding niet zichtbaar heb gemaakt is omdat in het bedrijf waarin ik werk het niet is toegestaan om naar buiten te comuniseren welke klanten in ontwikkeling zijn. pas het product opgeleverd is mogen we het openlijk tonen. En de fontnaam is tevens klant naam. Maar neem van mij aan dat het font goed is.
Maar hoe kan ik een heel font embedden? toch gewoon in de library importeren?
w!cked
%Europe/Berlin %503 %2005, 13:04
oke ik heb het font nu niet embed en dan toont hij de ë met puntjes wel maar dan krijg ik hem niet anti-aliased, heel vreemd.
w!cked
%Europe/Berlin %570 %2005, 14:41
Oke het ging dus om het volgende:
Ik heb een .fla gemaakt met daar in een stuk dynamische tekst (in mijn geval .xml, maar de oorsprong maakt waarschijnlijk niet uit)
Het importen gaat prima en het font is mooi anti-aliased maar hij toont de speciale karakters niet.
Het font bevat wel het karakter dus dit is vreemd... niet waar?
Oplossing:
Klik in de library op het menu knopje rechts boven in het library schermpje. En kies New Font.
Geef het font een toepasselijke naam en selecteerd uiteraard het juiste font in het pulldown menu.
Geeft de juiste eigenschappen en klik op oke, als alles goed is gegaan staat deze nu in de library.
Klik op het dynamische tekst veld en specificeer het zo juist aangemaakte font
en klik dan vervolgens op de character button en “specify a range” van karaters (meestal zijn de eerste vijf voldoende)
Dan zou je denken “en nu werkt het” dat dacht ik dus ook, nou mooi niet dus.
De volgende handeling heeft me helaas een hele ochtend gekost.
Ga weer terug naar je library rechter muis klik op het toegevoegde font en kies linkage.
Vink in het popup schermpje de eerste en laatste (4e) optie aan en klik op oke.
Nu zou het wel moeten werken.
Groeten Barry
Pointer
%Europe/Berlin %806 %2005, 20:21
Als dit niet werkt zou je eens kunnen proberen met gebruik van
<blup><![CDATA[<b>BLUP?</b><br><li>blup</li><li>blup</li>]]></blup>
Kijk voor een overzicht van ASCI CODE hier.
ASCII_Reference! (http://www.w3schools.com/html/html_ref_urlencode.asp)
ASCII_Reference1! (http://www.w3schools.com/html/html_entitiesref.asp)
Zo kun je bijv in je CDATA ook gebruik maken van tab-spaces, etc etc:
Greetz://
http://home.student.utwente.nl/l.d.meijerink/Option/signature.swf
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.