PDA

Volledige versie bekijken : HELP!! Emit Light SWIFT 3D V4.5!!!

Eriko!
%Europe/Berlin %413 %2007, 09:55
Hallo,

Ik ben nu pas begonnen met Swift 3D V4.5. Het bevalt me prima! Je kunt heel gemakkelijk 3D Flash programmeren/tekenen. Alleen zit ik nu met een probleem.

Op deze (http://users.esc.net.au/~nitro/demo/disco/tutorial/index.html) site wordt heel gemakkelijk uitgelegd hoe je een lightball, oftewel discobal kunt maken. Alleen moet ik dan wel de functie Emit Light gebruiken om van die lichtstralen te krijgen. Weet iemand waar ik die kan vinden, of weet iemand hoe ik op een andere manier die lichtstralen kan krijgen?

Alvast bedankt,

Gr. Erik

INKA
%Europe/Berlin %494 %2007, 11:51
I set my colors to emit light via the materials editor
Info over de material editor vind je in de handleiding.

Eriko!
%Europe/Berlin %674 %2007, 16:11
Info over de material editor vind je in de handleiding.

Daar zit het probleem, ik weet nu wel de material editor te vinden, maar NOG kan ik emit light niet vinden... weet niemand hoe je zo'n lichtbundel kunt maken?

mvg, Erik

INKA
%Europe/Berlin %706 %2007, 16:56
Er zitten ongetwijfeld tutorials bijgesloten in het programma, die ook de belichting behandelen.
Voor zo,s n lichtbundel neem je een spotlicht, een materiaal ervoor vind je in de mood sectie van "show Lightning" en in de properties vind je de parameters voor de aanpassingen.
Wat heb jezelf al gemaakt/geprobeerd?

Devega
%Europe/Berlin %424 %2007, 10:11
pff googlen is ook een kunst hoor..

http://www.erain.com/cgi-bin/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=21;t=001226;p=1#000 001

I think they got rid of that option in V3 because it never actually emitted any light anyway.

You can try liquidC's suggestion or you could use an opaque Material and then place the light near the surface of the object you want to emit the light. Instead of a Point Light that emits light in all directions though, you might want to try using one of the Spot Lights so you can point it away from the surface then set the Cutoff and Fade fairly high so the light spreads out wide and soft from the point of origin. If you use a Targeted Spot Light then you can use the 'light cone' for a visual reference of your light beam.

Eriko!
%Europe/Berlin %493 %2007, 11:50
Bedankt voor jullie reacties... Ik ga het proberen, alleen is mijn Vista systeem (heb een dual boot systeem) een beetje naar de knoppen. Op mijn Vista staat namelijk Swift 3D v4.5. Ik kan Vista Ultimate nog gedeeltelijk gebruiken.... Maar moet toch opnieuw worden geinstalleerd. Na bepaalde updates uitgevoerd te hebben doet ie het bijna niet meer...tsssss... Microsoft ook!!! Valt niet meer op te lossen, updates verwijderen, systeemherstel... helemaal niks!! Maar Ik ga het zo snel mogelijk proberen, dat emit light.. Nogmaals bedankt,

MVG, Erik