PDA

Volledige versie bekijken : Externe variabelen in array en opsplitsen

Madeleine
%Europe/Berlin %847 %2007, 20:20
Ik krijg van een ander programma een variabele, deze variabele zal er ongeveer zo uitzien: naam: 1,566,200,40
De eerste staat voor het object, de tweede en de derde staan voor de x en y coordinaten en de laatste staat voor het gedeelte waar het op staat.

Nu is het de bedoeling dat deze in een soort array terecht komen waarna ik de verschillende variabelen moet loskoppelen om ze vervolgens ergens anders neer te kunnen zetten.

Dus met deze variabelen kan ik een object mee laten bewegen in Flash. Alleen lukt mij dit van geen kant. Heeft iemand tips of ideeen?

Ik had zelf zoiets in gedachten:
Tagsread: 1,566,200,40 wordt een array,

function test(doc)
{
argv=[]; //nieuwe array
argv=doc.split(" "); //opsnijden bij spaties en door naar array
argc=argv.length //aantal elementen
for (i=0;i < argc; i++) //loop door alle argumenten heen
{
tekstvlak += "argument "+i+" is "+argv[i];
}
}

object= argv[0]; //object pakken
xco = argv[1]; //x coordinaat eruit pakken
yco = argv[2]; // y coordinaat eruit pakken

object._x = xco;
object._y = yco;

Dauntless
%Europe/Berlin %882 %2007, 21:11
Als je variabelen gescheiden worden door een komma, zou je dan niet beter splitsen op een komma ipv een spatie? (dus doc.split(",");)

Madeleine
%Europe/Berlin %885 %2007, 21:15
Nah op dit moment weet ik nog niet precies wat er binnenkomt maar ik probeer het nu even te testen met een text bestandje dus wat dat betreft heb je een punt ;) of uh...komma dan :P

Maar om aan de hand daarvan het object een plaats te blijven geven (die constant verandert) geeft bij mij nog een groot vraagteken, maar ben ik wel in de goede richting bezig?

Madeleine
%Europe/Berlin %926 %2007, 22:14
Ik heb het inmiddels als een zonnetje draaiend :)

Jan
%Europe/Berlin %932 %2007, 22:22
Laat je zonnetje eens zien. :*
Jan