Madeleine
%Europe/Berlin %847 %2007, 20:20
Ik krijg van een ander programma een variabele, deze variabele zal er ongeveer zo uitzien: naam: 1,566,200,40
De eerste staat voor het object, de tweede en de derde staan voor de x en y coordinaten en de laatste staat voor het gedeelte waar het op staat.
Nu is het de bedoeling dat deze in een soort array terecht komen waarna ik de verschillende variabelen moet loskoppelen om ze vervolgens ergens anders neer te kunnen zetten.
Dus met deze variabelen kan ik een object mee laten bewegen in Flash. Alleen lukt mij dit van geen kant. Heeft iemand tips of ideeen?
Ik had zelf zoiets in gedachten:
Tagsread: 1,566,200,40 wordt een array,
function test(doc)
{
argv=[]; //nieuwe array
argv=doc.split(" "); //opsnijden bij spaties en door naar array
argc=argv.length //aantal elementen
for (i=0;i < argc; i++) //loop door alle argumenten heen
{
tekstvlak += "argument "+i+" is "+argv[i];
}
}
object= argv[0]; //object pakken
xco = argv[1]; //x coordinaat eruit pakken
yco = argv[2]; // y coordinaat eruit pakken
object._x = xco;
object._y = yco;
De eerste staat voor het object, de tweede en de derde staan voor de x en y coordinaten en de laatste staat voor het gedeelte waar het op staat.
Nu is het de bedoeling dat deze in een soort array terecht komen waarna ik de verschillende variabelen moet loskoppelen om ze vervolgens ergens anders neer te kunnen zetten.
Dus met deze variabelen kan ik een object mee laten bewegen in Flash. Alleen lukt mij dit van geen kant. Heeft iemand tips of ideeen?
Ik had zelf zoiets in gedachten:
Tagsread: 1,566,200,40 wordt een array,
function test(doc)
{
argv=[]; //nieuwe array
argv=doc.split(" "); //opsnijden bij spaties en door naar array
argc=argv.length //aantal elementen
for (i=0;i < argc; i++) //loop door alle argumenten heen
{
tekstvlak += "argument "+i+" is "+argv[i];
}
}