PDA

Volledige versie bekijken : Hulp gevraagd bij MouseOver

justin3
%Europe/Berlin %831 %2005, 20:56
Beste mensen,

Mijn naam is Justin en ik ben nieuw hier.
Ik werk sinds de zomervakantie met Flash MX 2004.

Ik heb een vraag.
Ik heb een landkaart van Europa en ik heb een paar punten aangemaakt met de BrushTool waar deze bestemmingen liggen.
Nu wil ik graag dat er bij een MouseOver de bestemmingsnaam linksboven in de hoek wordt genoemd.

Is dit misschien mogelijk?

Mvg
Justin. :)

P.S.
Een eventueel voorbeeld is dit, en dan bij waar hier het prijsstickertje staat.. moet de bestemmingsnaam komen:
http://www.transavia.com/wintermaps/map_nl.swf

giel12
%Europe/Berlin %843 %2005, 21:14
Zeer simpel eigenlijk.
Ik denk dat je zo wel wat basisbegrippen kent zoals een button (een symbool dus)
In die button vind je up(de gewone status vd btn), over(wanneer je er met je muis over gaat), down(wanneer je hem "indrukt) en hit(het klikbaar gebied).

Maak zo'n button van je "puntje" (brushtool) en sleep een instance op je stage. Vervolgens dubbelklik je op het symbool zodat je in het werkveld vd button komt. Nu ga je naar over en daar zet je bv rechtsboven je scherm de tekst "nederland" of zoo in een nieuwe layer.
En voilą...

Dit is wel heel kort uitgelegd. Ik hoop dat je hiermee verder kunt.
Groetjes en veel succes

justin3
%Europe/Berlin %856 %2005, 21:32
Bedankt voor de hulp, maar het wil nog niet helemaal lukken.
Als ik over het gebied ga waar de tekst staat (niet weergeven) wordt de tekst weergegeven, terwijl ik niet over het puntje ben gegaan.

Merci alvast.. :-)

Xullion
%Europe/Berlin %916 %2005, 22:59
hallo.

Oke eindelijk kan ik wat posten op dit Forum :O

/test

Adje
%Europe/Berlin %917 %2005, 23:00
In het werkvlak van de knop die je gemaakt heb zie je ook een vak hit.
Zet in dit vlak een lege keyframe en teken op de plek waar de MouseOver moet reageren
b.v. een vierkant.
Nu moet het beter gaan.

Groet Adje

justin3
%Europe/Berlin %880 %2005, 22:07
Het is gelukt!
Vriendelijk bedankt!

Tof forum!

Mvg
Justin