PDA

Volledige versie bekijken : Tekst vet maken

jvwou123
%Europe/Berlin %413 %2005, 10:54
Ik ben een beginneling met flash. en heb ook een beginneling vraag ;) :
Ik heb een tekst vak waar tekst in staat. en nu wil ik met een knop de tekst vet maken, en als de tekst al vet is dan wil ik de tekst weer normaal hebben, en ik wil kunnen controleren of de tekst ook vet gemaakt is.

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %434 %2005, 11:26
houdt er rekening mee dat dit in ieder geval niet kan met statische tekst, je zal hiervoor dynamische tekst moeten hebben, en deze zul je moeten bewerken met een textFormat, zie hiervoor de Help, ik heb verder op dit moment ook nog even geen idee hoe precies, maar ik denk wel dat het kan.

jvwou123
%Europe/Berlin %664 %2005, 16:56
Ik heb het nu zo ver dat als je op de knop klikt dat ie dan de tekst veranderd maar de tekst opmaak gaat niet mee

code

function onKlik(component) {
myTextFormat = new TextFormat();
myTextFormat.bold = true;
input.setTextFormat(myTextFormat);
input.text = "Hallo";
}

Dauntless
%Europe/Berlin %668 %2005, 17:02
Eerst je text veranderen, daarna pas de opmaak toewijzen.

Larsvu
%Europe/Berlin %689 %2005, 17:32
Als je dit wil gaan opslaan (wat mij logisch lijkt), dan moet je met stylesheets werken. Tenzij iemand weet hoe je de textformats kan opslaan in een extern bestand. Maar naar mijn weten kan dit niet.
Maar wanneer je de tekst wil opslaan, dan moet je weten dat dit absoluut niet eenvoudig is. Je zal dan de tekst moeten opmeten om te weten waar je wat moet plaatsten (erg ingewikkeld).

Trouwens, dit geldt alleen wanneer je een selectie van je tekst wil veranderen :p

Laiverd
%Europe/Berlin %763 %2005, 19:19
... dan moet je met stylesheets werken. Onzin; het Textformat object heeft niets met stylesheets te maken. Tenslotte was het TextFormat object er ook al voordat je in Flash met stylesheets kon werken.
Tenzij iemand weet hoe je de textformats kan opslaan in een extern bestandIeder actionscript kan gewoon in een .as bestand worden opgeslagen en zo in Flash worden gebruikt. Let wel; dit is bij het compilen en dus niet een runtime feature.

En verder lijkt het Textformat object me de beste manier. Checken of text bold is of niet kan simpel door textformat.bold op te vragen. Dat geeft true of false terug.

Je kunt het natuurlijk ook met HTML doen, maar dat wordt wat ingewikkelder want dan zul je string functies moeten gebruiken om de <b> tag </b> om de tekst heen te zetten, of weg te halen.

Simpel voorbeeldje (http://home.hccnet.nl/john.mulder/flash/toggleBold.zip)

John

Larsvu
%Europe/Berlin %847 %2005, 21:20
Maar dit gaat inderdaad over het hele tekstveld, naar mijn weten kun je niet een bepaalde selectie in een tekstveld bold maken EN opslaan. Dat is waar ik op doel met stylesheets.
Maar dat is, dacht ik, ook over een geheel tekstveld (dus let maar ff niet op mij) :p

Ik ben nu een teksteditor in Flash aan het maken en ik breng me zelf in de war :)

jvwou123
%Europe/Berlin %550 %2005, 14:12
Als je dit wil gaan opslaan (wat mij logisch lijkt), dan moet je met stylesheets werken. Tenzij iemand weet hoe je de textformats kan opslaan in een extern bestand. Maar naar mijn weten kan dit niet.
Maar wanneer je de tekst wil opslaan, dan moet je weten dat dit absoluut niet eenvoudig is. Je zal dan de tekst moeten opmeten om te weten waar je wat moet plaatsten (erg ingewikkeld).

Trouwens, dit geldt alleen wanneer je een selectie van je tekst wil veranderen :p
t hoeft niet opgeslagen te worden. tis een soort curssusje waar bij iemand iets moet selecteren en vet gedrukt maken. En dat hoeft niet opgelagen te worden.

Tommyfied
%Europe/Berlin %552 %2005, 14:16
Kijk eens bij de Selection class van je help file?