PDA

Volledige versie bekijken : Preloader voor externe swf files.

j007st
%Europe/Berlin %674 %2005, 17:11
Hoi ik ben joost en heb een vraag over preloaders.
Ik heb een hoop *.swf files die ik zomaar zonder moeite kan laden in mijn movie.
Nu wil ik graag dat er voor het laden een loaderbar verschijnd die aangeeft wanneer de "swf" geladen is. Maar ik weet niet hoe ik dat moet doen.

Een mogenlijkheid is om in alle *.swf files een loader te zetten, met bijv Getbytes en dan de inhoud laten tonen als deze geladen is.

Maar kan het ook op een andere manier.
Getbytes kan volgensmij geen externe files lezen.
Kan iemand mij helpen?
bedankt
joost

ninetynine
%Europe/Berlin %779 %2005, 19:41
Gewoon in de in te laden swf een preloader voor zetten :)
Das toch niet zoveel werk :p

en normaal kun je de container waarin het geladen wordt wel preloaden hoor
(met getbytes ,...)

Walnut
%Europe/Berlin %658 %2005, 16:48
Ik heb een dergelijk probleem. Mijn 'hoofdswf' roept een externe swf aan. In de externe swf zit en musicplayer met preloader. Dat werkt allemaal goed. Maar nu moet, als het liedje is afgelopen (in de externe swf), verteld worden aan de hoofdswf dat ie een andere swf in moet laden (met een ander liedje). Mijn probleem is dus dat de 'subswf' contact op moet kunnen nemen met de hoofdswf. Wie kan me helpen? Ik heb me suf gezocht maar nergens vind ik het antwoord.

Roenes
%Europe/Berlin %671 %2005, 17:07
Kijk eens naar de MovieClipLoader class. Ik denk dat die ideaal is in jouw geval :)

Walnut
%Europe/Berlin %681 %2005, 17:21
Ik heb net even om te proberen de swf laten laden in een movieclip, en gebruik gemaakt van
movieClip._lockroot = false;
Het ziet er naar uit dat het nu werkt! Ik wacht nog af tot ik de andere swf's erin heb, ben benieuwd of het dan allemaal nog werkt! Waarom heb ik altijd dit soort kleine probleempjes waar je een hele dag mee bezig bent voordat het opgelost is? :-P
Ik heb dus (nog) niets met MovieClipLoader gedaan.

Walnut
%Europe/Berlin %700 %2005, 17:48
Onee he, nu heb ik het online staan, en dan werkt het niet... Iemand enig idee hoe dat kan?

TheDutch
%Europe/Berlin %703 %2005, 17:53
Pad naar de SWF niet goed? Heb je wel een preloader erin zitten voor de SWF?

Walnut
%Europe/Berlin %711 %2005, 18:04
Weer een stomme fout... wat wil je ook na een hele dag aan zoiets zitten. Ik was dus vergeten dat alle _root's in de subswf's nu verwijzen naar dee hoofdswf. Gelukkig heb ik neit veel mc's enzo gebruikt, dus na het wissen van de _root's (waar het nodig was) doet hij het nu! :D Evengoed bedankt jongens!