PDA

Volledige versie bekijken : FCS 1.5.2 beveiligen

ocdaan
%Europe/Berlin %702 %2005, 17:51
Hoi allemaal,

Ik ben bezig om een Flash player te maken om FLV's af te spelen van een FCS. Eingelijk is de player al klaar maar die moet nu uitgebreid worden om enige vorm van beveiliging te creeren. Dit icm met FCS natuurlijk. Nu heb ik het O'Reilly Programming FCS boek maar daar gaan ze wel erg geavanceerd bezig. Ik ben in de war.

De opties die ze daar noemen zijn (ongeveer) als volgd:

Tijdens connecten, naam + pass doorgeven. Dit gebeurt in plain text via rtmp.

Dan is er de optie om ssl (rtmps) te gebruiken. geen idee wat de voor en na- delen zijn en hoe zoiets op te zetten, bijkomstig probleem is dat de FCS op een externe server draaid onder linux. Ik ben nogal een leek kwa linux, dus lastig.

Ik lees ook over One-Time Tickets. Daar ben je dan weer een externe applicatie voor nodig om die tickets uit te delen als ik het goed begrijp.

Zonder ssl kan je een One-Time hash opzetten. Dan moet je 2x naar de FCS connecten, de eerste keer krijg je een challange-response waarmee je de 2e keer echt kan connecten. Dit leek me wel een mooie oplossing... zover ik nu kan bepalen iig.

Verder kan je op referer en ip adres controleren.

Maargoed, ik heb eingelijk geen idee waar te beginnen of welke weg in te slaan. Op dit moment hebben we een hele zooi video's als FLV op de FCS staan welke we willen kunnen afspelen. Er moet een vorm van beveiliging komen zodat niet jan en alleman die toevallig de server url en de applicatie naam kent gebruik kan maken van onze server.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en me een zetje in de goede richting kan geven?

alain_raap
%Europe/Berlin %872 %2005, 21:56
Misschien vindt je hier wat informatie: http://www.flashcomguru.com/tutorials/
of bij deze site: http://www.peldi.com/blog/