PDA

Volledige versie bekijken : foto naar foto

Harmke
%Europe/Berlin %620 %2005, 15:53
Hee iedereen,

Het zit zo, ik moet een animatie maken van een zwarte pietje dat naar boven klimt aan een touw. De animatie bestaat uit verschillende foto's van het pietje in verschillende posities. Als ik deze foto's achterelkaar zet maakt het pietje een schokkerige beweging tijdens het klimmen en dat is natuurlijk niet mooi! Is hier een optie voor om de foto's beter opelkaar aan te laten sluiten zodat het pietje mooier klimt?

Alvast bedankt!

Flashgirl
%Europe/Berlin %632 %2005, 16:11
Als de animatie van de foto's zelf niet klopt, is daar weinig aan te doen, behalve opnieuw een filmpje opnemen. In dat geval zou ik ditmaal een echt filmpje opnemen (video) wat je exporteert als losse bitmaps.

Het enige wat je nu zou kunnen doen is dat je tussen elk keyframe een extra keyframe maakt waarin je twee plaatjes over elkaar heen legt (het plaatje van het frame ervoor en het plaatje van het frame erna) en het bovenste plaatje 50% alpha geeft (even een Graphic van het plaatje maken). Je animatie verloopt dan wel twee keer zo langzaam, dus zul je de framerate dubbel zo snel moeten laten lopen.

Maar misschien kan dat laatste niet omdat je dan de rest van je animatie ook moet veranderen...? Het zijn volgens mij de enige opties... Optie één lijkt mij de beste, maar ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om het filmpje opnieuw op te nemen.