PDA

Volledige versie bekijken : tekst inladen in ingeladen swf

object
%Europe/Berlin %410 %2005, 10:51
Hey,

Ik heb een probleempje met tekst inladen in een ingeladen swf. Als ik de swf op zich apart bekijk, dan word de aparte textfile mooi ingeladen maar als ik diezelfde swf dan weer inlaad in mijn hoofd swf dan is de text niet meer te zien...how come so? hoe kan ik dit verhelpen?

ik gebruik deze code...
loadVariablesNum ("promo.txt",5 [_root.aanbiedingen]);

greetz 'n thanx,
object

Roenes
%Europe/Berlin %413 %2005, 10:55
Dit komt door het gebruik van _root. Als je swf wordt ingeladen verwijst de _root naar de tijdslijn van de swf die de andere swf inlaad. Hierdoor klopt je path niet meer. Dit is op 2 manieren op te lossen:
- Altijd relatieve paden gebruiken mbv this en _parent
- lockroot gebruiken om de root op te slaan in de swf die moet worden ingeladen.

En even iets terzijde: moeten die blokhaken [] niet weg in loadVariablesNum?

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %426 %2005, 11:14
Uit Flash Help: loadVariablesNum (url:String ,level:Number [, variables:String]) : Void

Het tweede item is dus een level en je zal daar een nummer in moeten vullen. Maar jij wilt het naar een andere movieclip schrijven. Dan kan je beter gebruik maken van de andere functie die hier erg op lijkt.

Uit Flash Help: loadVariables (url:String , target:Object [, variables:String]) : Void

En ja dan moeten de blokhaken inderdaad weg, want dat staat voor optioneel. De derde variabele, die string, mag ook alleen maar GET of POST zijn, het is dus zoiezo knap dat jou code door de compiler check heen komt. Een bugje lijkt mij.

Roenes
%Europe/Berlin %432 %2005, 11:23
TC, hij heeft er wel een level staan: er staat een 5. Maar idd vrij rare syntax. Ik zou nogsteeds LoadVars aanraden :)

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %436 %2005, 11:28
ja inderdaad LoadVars is de beste methode,
maar inderdaad vaag dat dat door de compiler heen komt :rolleyes:

object
%Europe/Berlin %494 %2005, 12:51
hey chaoz, ik geloof dat m dr hebt uitgeholpen...twerkt nu!!! thanx guys!!!