PDA

Volledige versie bekijken : dynamic text onder mask

Neuro
%Europe/Berlin %559 %2005, 14:25
ik ben iets aan het maken waarbij mijn mijn swf een text haalt uit een extern txt bestand, en plaatst in een dynamic text vlak. het werkt, tot ik het text vlak onder een mask zet, dan verschijnt die text niet, aan wat kan dit liggen?

en dan nog een ander vraagje: is het mogelijk om een lettertype bij je swf te voegen

alvast bedankt

theFlashWizard
%Europe/Berlin %575 %2005, 14:48
dat opslaan heet embedden en dat moet je ook doen anders zie je dynamische teksten niet onder een mask..
zoek eens op het forum op embed studie.. onder mijn naam.. daar staat alles in alst goed is..:)
als je er niet uitkomt.. niet in die post je vraag stelle maar weer in deze..

Neuro
%Europe/Berlin %584 %2005, 15:01
bedankt, het werkt :)

MouZe
%Europe/Berlin %609 %2005, 15:37
ik ben iets aan het maken waarbij mijn mijn swf een text haalt uit een extern txt bestand, en plaatst in een dynamic text vlak. het werkt, tot ik het text vlak onder een mask zet, dan verschijnt die text niet, aan wat kan dit liggen?

Ik zit ook met dit probleem :(
Ik heb je tutorial bekeken over het embedden van fonts. maar heh, ik kom er niet uit :(
het zit bij mij zo in elkaar; bij mijn dynamic text vlak heb ik aangevinkt dat alle characters embedded moeten worden. Dit vlak zit in een Graphic. Deze graphic gebruik in een Movie. in deze movie wil ik de graphic dus masken. maar dan gaat het fout. er verschijnt niets. help? [?]

theFlashWizard
%Europe/Berlin %612 %2005, 15:41
je font staat ook met een linkagename in de library?

zo ja wat gebeurt er als je het textfield gewoon uit de graphic en zonder masker neerzet?

en voortaan ff n eige nieuwe post starten..

MouZe
%Europe/Berlin %652 %2005, 16:38
Sorry, ik zal voortaan een nieuwe topic maken dan.
(snelle reactie btw :) )

Ik ben nu zover dat het wel gemasked is in de movie, alleen niet met het gewenste resultaat.
de letters blijven nu zwart, in plaats van het'rood zwarte' mask.
Zou je de .fla willen bekijken als ik hem online zet, en mij kunnen vertellen wat ik fout doe?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %661 %2005, 16:52
wij zijn ow zo snel.. ;)
em.. je masker is rood? daar berijk je niks mee he.. het is simpelweg; wat je vult met vorm, in een masker layer, zie je van hetgeen, dat in de layer onder het masker zit.

maar wat is nu de oplossing voor jou om ze wel te laten zien?

MouZe
%Europe/Berlin %664 %2005, 16:56
hm, maar met static text lukt t wel. lol, vaag.

anyway, wat ik gedaan heb, was de code van de maintimeline verwijderd, en deze neergezet in de movie zelf. toen werkte het,lol :)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %841 %2005, 21:11
static wordt automatisch embed ;)
staat echt in die tuturial..
kwestie van n verwijzing die niet klopte dus..
hier kun je mischien van lere hoe je dat wel goed doet:
http://www.actionscripts.org/tutorials/beginner/paths/index.shtml