Volledige versie bekijken : Reset variable elke dag
Pimm
%Europe/Berlin %537 %2005, 13:53
Lo gasten,
Ik ben bezig met een MMORPG en daar heb ik een functie voor nodig die een var ergens (in een MySQL tabel) elke dag om een bepaalde tijd naar 0 zet. Ik zat te denken aan checken of er een dag voorbij is als een gebruiker de PHP file aanroept maar ik weet niet echt hoe.
Elk kleine beetje hulp is welkom.
acroes
%Europe/Berlin %549 %2005, 14:11
Als de mysql database door jou wordt beheert zou je een cronjob in kunnen stellen.
Of via taakplanner in Windows open je iedere dag op een bepaalde tijd een pagina die een mysql-statement uitvoert om een variabele naar 0 te zetten. ( Dan moet je comp wel om die tijd aanstaan :))
AC
josko
%Europe/Berlin %568 %2005, 14:39
wat je ook kan doen [ ik weet de code niet]
is een php variabble gelijkstellen aan de phpdate voor tijd, en als die gelijk is aan jouwtijd
if($var==jetijd){} dan voert ie in de tabel in 0. ik ben echter niet ervaren met mysql quiers dus ik weet geen code
Pimm
%Europe/Berlin %871 %2005, 21:55
Thanks both. Ik had zelf inderdaad niet aan Cronjobs gedacht, dat ga ik even uitproberen. Bedankt!
(Enneehhh... ik gebruik op mijn 24/7 PC geen Windows hoor http://flashfocus.nl/forum/images/smilies/flashfocus/icon_smile.gif)
acroes
%Europe/Berlin %897 %2005, 22:31
Tja dat leek me wel sterk, maar je weet maar nooit :)
AC
brossiekoppie
%Europe/Berlin %578 %2005, 14:53
Als je dan toch een database hebt kan je net zo goed een tabelletje aanmaken waarin je de timestamp zet van de laatste die op die pagina kwam. Als die pagina dan de volgende keer weer wordt aangeroepen kijk je of dat de dag ondertussen al is veranderd. Zo ja, zet je hem op nul en vernieuw je de timestamp.
De Kale
%Europe/Berlin %569 %2005, 14:40
maar als je een paar dagen geen bezoekers hebt gehad op die specifieke pagina wordt er niets geupdate.
cronjobs zijn the only way to go ;)
@acroes, dat heeft op zich niets te maken of de database door jou wordt beheerd.
je hoeft enkel connectie te kunnen maken en in te loggen op de database, de cronjobs draaien op een server.
een goede workaround voor mensen die geen cronjobs kunnen draaien op een commerciele server waar het script zelf op draait is om een cronjob met wget te doen
deze roept de pagina via internet op, en niet via de php executable
Pimm
%Europe/Berlin %827 %2005, 20:51
Bedankt voor de info ya'all!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.