PDA

Volledige versie bekijken : Muisaanwijzer met eigen wil

studio2
%Europe/Berlin %525 %2005, 13:36
Laats kwam ik op een site terecht (ik heb helaas even geen linkje) maar daar werd iets erg leuks toegepast:

Zodra je op een linkje klikte, werd er een (veel te klein) schermpje geopend (gewoon in flash) en op dat moment kwam je muisaanwijzer tot leven: zweefde zelfstandig naar de linker onderhoek van dat schermpje, en vergrootte het. Dus precies zoals je dat zelf zou doen.

Ik vraag me af hoe dat gedaan is. is daar frame voor frame een nieuwe locatie voor de muisaanwijzer gegeven? of is je eigen muisaanwijzer tijdelijk onzichtbaar gemaakt, en word er een filmpje van een andere muisaanwijzer afgespeelt?

Dat laatste is misschien de makkelijkste oplossing, maar ik vraag me dus af of het geintje ook met AS is klaar te spelen..

Roenes
%Europe/Berlin %532 %2005, 13:47
of is je eigen muisaanwijzer tijdelijk onzichtbaar gemaakt, en word er een filmpje van een andere muisaanwijzer afgespeelt?
Dit lijkt mij de meest logische oplossing. Maar heb je niet toevallig toch nog ergens de link naar dat filmpje? Want dat zou het wat duidelijker maken. Hoe dan ook, volgens mij wordt het bovenstaande gebruikt :)

Pimm
%Europe/Berlin %535 %2005, 13:51
Je hide je muis cursor zo:Mouse.hide();Nu is het wel te doen toch?

studio2
%Europe/Berlin %540 %2005, 13:58
ik heb m weer gevonden.. had deze site van favourite website awards...

klik (http://www.momu.co.kr/)

Open dan bijvoorbeeld de fullscreen versie.

rechtsonderaan zie je een rijtjes symbooltjes. Klik op de meest rechtse en kijk wat er gebeurt.

Volgens mij is het stiekem toch geen filmpje, want als je je muis ondertussen verplaats, zal de muisaanwijzer uiteindelijk teruggaan naar zijn nieuwe locatie, ipv terug naar de knop..

theFlashWizard
%Europe/Berlin %545 %2005, 14:05
het is iig niet je echte muis.. want als je nu n rare muisaanwijzer kiest wordt hij vervangen voor de standaart na het klikken op die knop..
dus waarscheinlijk hebbe ze een muisaanwijzer in een mc een path laten volgen..

studio2
%Europe/Berlin %555 %2005, 14:19
het is iig niet je echte muis.. want als je nu n rare muisaanwijzer kiest wordt hij vervangen voor de standaart na het klikken op die knop..
dus waarscheinlijk hebbe ze een muisaanwijzer in een mc een path laten volgen..

toch vreemd dat als je tijdens het afspelen van die mc je muis een stukje verplaats, je muis dan toch een rechte lijn naar de NIEUWE locatie van je muis maakt :S

theFlashWizard
%Europe/Berlin %574 %2005, 14:47
mischien doet hij dat wel aan de hand van _xmouse en _ymouse.. is namelijk gewoon opvraagbaar namelijk.. :)

Pimm
%Europe/Berlin %865 %2005, 21:46
mischien doet hij dat wel aan de hand van _xmouse en _ymouse.. is namelijk gewoon opvraagbaar namelijk.. :)Die moet volgens mij wel via _root opgevraagd worden, anders gaat hij vaag doen met het nulpunt van de MC waarin je 'm opvraagd als ik me niet vergis.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %896 %2005, 22:30
klopt idd..
maar als je mc met muisaanwijzer ook in die mc staat klopt het juist wel.. :)