PDA

Volledige versie bekijken : Fotoalbum

Raged
%Europe/Berlin %925 %2007, 22:12
Beste Forum bezoekers,

Ik ben van plan een fotoalbum te maken. Mijn ontwerp is als het volgt, elke foto heeft een kleinere versie ter grote van een post-it, als je op een knop druk (die op de post-it zit) zou deze foto centraal op scherm moeten vergroten naar het origineel formaat. En je kan dus ook elke post-it apart verschuiven over je scherm zoals het in het echt leven zou zijn

Het enige probleem is dat ik niet weet hoe hier aan te beginnen en vooral hoe ik hier met actionscript te werk ga, ik ken de functie startDrag en stopDrag maar wat kan ik daar precies mee doen? En wat moet ik eventueel nog moeten gebruiken in mijn code

Het zou ook mooi zijn moest ik een shuffle knop kunnen hebben die de post-it jes (15 in totaal) wat door elkaar schud, maar dit is bijkomstig.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

Alvast bedankt!

BernardV
%Europe/Berlin %930 %2007, 22:19
Er zijn al veel mensen die je geholpen hebben :) Namelijk door deze tutorials te schrijven: http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338

Als je de basis van AS niet (goed) kent, dan is dit niet te doen. Dus probeer eerst eens met AS foto's te laden, dan bv na een klik de foto te verplaatsen met een Tween.
Heb je deze dingen onder de knie, dan kun je je fotoalbum gaan bouwen.

Succes!

Raged
%Europe/Berlin %937 %2007, 22:29
De basis ken ik ;)
Ik weet dat er veel te leren valt, maar ik zal die tutorials maar eens goed uitpluizen naar concrete antwoorden, tenzij er hier iemand 1 heeft

BernardV
%Europe/Berlin %949 %2007, 22:47
Ik denk niet dat iemand hier je antwoorden kan geven zonder een compleet fotoalbum te schrijven.
Als je nu gewoon begint en mocht je dan problemen tegenkomen die concreet zijn is het helpen oplossen een stuk makkelijker.
Dus ik zou gewoon beginnen en dan kijken waar het schip strand, misschien strand het helemaal niet, dan is het natuurlijk helemaal super dat het zonder hulp gelukt is! :D

Raged
%Europe/Berlin %958 %2007, 23:00
ok goed ;) maar heb er in mijn kennisenkring ook wel nog 1 rondlopen die het kan. hij ging me eens een voorbeeldje schrijven met wat je dat kon doen, als hij nu niet te leeg is dat te doen :d