PDA

Volledige versie bekijken : Logo script Photoshop.

invine
%Europe/Berlin %426 %2007, 10:14
Ik weet niet of dit bestaat, heb google al afgezocht maar kon niks vinden. Ik wil namelijk een logo op een serie van foto's (500 +/-) plaatsen zonder dat elke keer zelf te doen.

Weet iemand hoe dit script heet of waar ik het kan vinden (als het al bestaat)

Mvg.

Tenshu
%Europe/Berlin %803 %2007, 19:17
Zoek is naar Watermerk in de help file van Photoshop.

Den_Dove
%Europe/Berlin %556 %2007, 13:20
Je kan in Photoshop bepaalde handelingen "recorden" als een action.
Eens deze action opgeslagen kan je deze uitvoeren op andere images.
Als ik wat tijd heb zal ik enkele handleidingen posten, heb het zelf ook een keertje gebruikt...
Het kan misschien zelf zijn dat deze action al bestaat... Ondertussen is de action-library met in CS3 al heftig uitgebreid. Moet je zeker maar eens door sniffen. :)

RITS
%Europe/Berlin %979 %2007, 23:31
Ja, je kan een Macro opnemen in PS.

Werkt in zowat elke versie van PS.

zal proberen het stap voor stap door te nemen.
Allereerst maak BACKUPS van je foto's !

Zorg dat je een map hebt met daarin 2 mappen.
Map 1 - zet hier al je foto's in die het logo moeten krijgen.
Map 2 - deze word de map waarin alle foto's terechtkomen.

In photoshop, vind de macro optie, en kies voor Macro opnemen (record, als het goed is een rode knop)
Let op, ALLES wat je vanaf nu doet, gebeurt ELKE keer als je op je te-maken knop drukt, dus kijk uit wat je doet. (je kan hem altijd verwijderen, en een nieuwe maken hoor ;) )

Open nu Map 1 en pak de 1ste foto, zet je logo op de plaats waar hij hoort te komen op elke foto, zorg dan dat je bij layers op flatten image drukt, en save hem in Map 2.
Druk nu op de macroknop op stop.
Ik weet niet zeker of het helemaal precies zo werkt, want het kan zijn dat hij ze nu niet goed uit map 1 pakt.

In dat geval moet je op dezelfde manier een macro aanmaken die je begint als je al een foto hebt geopend in PS.
Op die manier zou je 20 foto in 1x kunnen openen in PS, dan 20x op die macro knop en klaar is klara.
Dan werk je sowiezo al sneller.

Succes!

Peace

Franky
%Europe/Berlin %840 %2007, 20:09
http://www.bewired.nl/photoshop.php?titel=batch%20actions
-voor als je een video wilt-