PDA

Volledige versie bekijken : Variabele uit Flash naar PHP link laden

stijn
%Europe/Berlin %400 %2005, 10:36
Hallo allemaal

Ik zit met een klein probleempje. Heb een site in php met bv dit adres: index.php?cust=home

In deze site staat ook een stukje flash. In deze flash kan je op een button klikken met volgende actionscript:

on (press) {
getURL("page1.php?cust=<? echo $cust; ?>","_self");
}(dus als men op de knop in flash klikt moet men normaal naar dit adres gaan: page1.php?cust=home)

Maar als ik dit test dan neemt flash die variabale cust niet mee. Dit wordt er weergegeven: page1.php?cust=<?%20echo%20$cust;%20?>

Hoe kan ik dit oplossen? Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Alvast bedankt

brossiekoppie
%Europe/Berlin %510 %2005, 13:15
Nu moet je eens goed nadenken wat je hier aan het zeggen bent. Je wil php in een actionscript code steken. Dat is iets dat jammergenoeg onmogelijk is: php moet namelijk eerst door een php server worden geparsed (en de actionscript code in je flash file gaat niet via deze parser dus wordt je php gewoon gezien als platte tekst).

Nu moet ik wel eerst weten waar die $cust var zich bevindt, je kan namelijk een var vanuit php naar flash sturen en omgekeerd maar graag wat meer uitleg over wat je precies wilt bereiken, misschien daarbij een url ter illustratie ofzo.

stijn
%Europe/Berlin %586 %2005, 15:04
Bedankt al voor de info. Ik zal je wat meer uitleg geven zodat je mij misschien kunt helpen de oplossing te vinden.

Je typt www.mijndomein.be, daar heeft de klant keuze als hij particulier of bedrijf is:
- bij particulier opent de pagina: page1.php?cust=home (met globale variabale cust=home)
- bij bedrijf opent de pagina: page1.php?cust=comp (met globale variabele cust=comp)

Neem aan dat hij particulier is dan staat nu "page1.php?cust=home" open, waar dus de variabale cust home is.

Op deze page staat een swf met partners. Op iedere partner kan men klikken, maar dan moet ook weer die variabele mee worden gestuurd. Dus als men op partner1 klikt dan zou deze pagina moeten openen: "partner1.php?cust=home". En het is dat wat mij nog niet lukt.

Kan mij iemand hiermee verder helpen: hoe moet de actionscript er dan uit zien van de button?

Alvast bedankt

brossiekoppie
%Europe/Berlin %574 %2005, 14:47
Ik denk dat hier het gebruik van flashvars wel op zijn plaats is. Met flashvars kan je variabelen in de html-broncode van je flash naar flash meesturen. Het gaat als volgt:

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="380" height="327">
<param name="movie" value="http://www.jeurl.com/movies/movie.swf">
<param name="flashVars" value="cust=<?php echo $cust; ?>">
<param name="quality" value="high">
<param name="showmenu" value="false">
<embed src="http://www.jeurl.com" width="380" height="327" quality="high" flashVars="cust=<?php echo $cust; ?>" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" showmenu="false"></embed>
</object>

in flash kan je deze vars dan gewoon gaan gebruiken.

Een vb.

partner1.onRelease = function() {
//naar de juiste url gaan
getURL("partners.php?p=1&cust=" + cust, "_blank");
}

Scorpio
%Europe/Berlin %434 %2005, 10:25
Ik zit met een soortgelijke probleem, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een flashbanner gemaakt, en nou wil ik de link erachter in php/html zetten, zodat het makkelijk gewijzigd kan worden.
De bedoeling is dat webmasters de banner op hun website plaatsen en ik kan achterhalen vanaf welke website de bezoeker op de banner geklikt heeft.

brossiekoppie
%Europe/Berlin %647 %2005, 15:31
Ik zit met een soortgelijke probleem, ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik heb een flashbanner gemaakt, en nou wil ik de link erachter in php/html zetten, zodat het makkelijk gewijzigd kan worden.
De bedoeling is dat webmasters de banner op hun website plaatsen en ik kan achterhalen vanaf welke website de bezoeker op de banner geklikt heeft.

Dat kan heel simpel, je hoeft er zelfs niks voor aan te passen, je kan gewoon in je hoofdpagina op je site via php de referer checken, die zegt je waar de persoon vandaan komt.

bacon7
%Europe/Berlin %591 %2005, 14:11
brossiekoppie wat bedoel je hiermee precies....

getURL("partners.php?p=1&cust=" + cust, "_blank");
en ik doel op een uitleg van dit "p=1&cust="

ik ben het namelijk ook aan het proberen maar het wil nog niet helemaal....