PDA

Volledige versie bekijken : Hoe krijg ik deze buttons werkende?

Elevado
%Europe/Berlin %600 %2007, 14:25
Hallo,

Op basis van onderstaande url ben ik bezig om een menu te maken. Dit omdat hier mooie verdeling in zit met het heen en weer scrollen en door de acceleratie en deacceleratie.
Nou heb ik dat menu al helemaal aangepast aan mijn eigen ding, alleen zit ik nu met een probleem, namelijk..
Omdat er "sensitive areas" inzitten "ziet" je muis de knoppen niet. Omdat deze areas bovenop liggen. Nou moeten die knoppen dus wel gaan werken en moet er ook een over komen op de knoppen enzo.
Is er op een of andere manier iets mogelijk zodat dit wel kan werken? Heb echt al alle soorten scrolling menu's geprobeerd, maar op deze manier is het gewoon verreweg t mooiste.. dit loopt tenminste goed. Maar ik zit vast.

Hopelijk is mijn probleem een beetje duidelijk.. hieronder de link

http://www.flashkit.com/tutorials/Actionscripting/Expert/Creating-Tiran_Da-667/index.php

Groetjes,
Marcel

tijmen_4real
%Europe/Berlin %603 %2007, 14:28
Kan je ook je eigen .fla posten, dat maakt het beter te 'behandelen'...

Elevado
%Europe/Berlin %616 %2007, 14:47
oke, dan bij deze mijn .fla

http://tjwebstudio.nl/downloads/scrollding3.rar

daar staat ie, een .rar.. staat de .fla in..

martie molenaar
%Europe/Berlin %680 %2007, 16:19
waarom dan zoveel areas? maak gewoon area link en area rechts als je eraf gaat stop die gewoon.
dan kan je wel buttons maken.

Elevado
%Europe/Berlin %626 %2007, 15:02
Ja, heb ik geprobeerd, alleen moet ie wel gewoon lopen als je m start en als je er met je muis afgaat... dus in het midden moet ie stoppen, en aan de zijkanten en eraf moet ie bewegen..

iemand nog een idee..? of een oplossing voor dit?

Elevado
%Europe/Berlin %374 %2007, 08:59
kan alsjeblieft iemand mij nog helpen hiermee? Heb t nodig..!! :(

PsK
%Europe/Berlin %533 %2007, 12:48
Gooi die layer met die sentive areas weg... en voeg deze code toe in je actionscript layer.
En zet in je publish setting je flash player op een minimale versie 6 anders werkt de onEnterFrame niet. :)

mainMovie.onEnterFrame = function ()
{
if(_root._xmouse >= 320 && _root._xmouse <= 330){
stopMovement();
}else if(_root._xmouse >= 0 && _root._xmouse <= 320){
moveSpeed = (_root._xmouse-650)/100;
moveMovie(moveSpeed);
}else if(_root._xmouse >= 330 && _root._xmouse <= 650){
moveSpeed = _root._xmouse/100;
moveMovie(moveSpeed);
}
}

function moveMovie(moveSpeed:Number){
trace(moveSpeed);
mainMovie._x += moveSpeed;
}

function stopMovement(){
mainMovie._x = mainMovie._x;
}

Elevado
%Europe/Berlin %532 %2007, 12:46
Het werkt!

alleen zit ik nog met een probleempje dan, hij heeft geen acceleratie meer en deacceleratie. Hij stopt in een klap. dat wil ik graag "smooth" hebben, is dat dan nog wel mogelijk?

de knoppen kan ik nu wel gebruiken, alleen t werkt niet helemaal zoals t moet..

Zouden jullie me nog kunnen helpen? ;)

Elevado
%Europe/Berlin %388 %2007, 09:19
wie kan mij helpen met die acceleratie en de-acceleratie die er nog in moet? is dit uberhaupt mogelijk?

of zijn er nog andere id-en die evt. ook werken? heb t echt nodig, alsjeblieeft!!