Walnut
%Europe/Berlin %820 %2005, 20:42
Hallo,
Ik heb een movieclip genaamd biography_text met daarnaast 2 pijltjes die naar boven en onder wijzen (de heten respectievelijk arrowUp en arrowDown). De tijdlijn bestaat uit 2 frames, die constant achter elkaar afgespeeld worden (soort onEnterFrame, de knoppen worden dus constand 'ververst'). Aan de eerste frame (die doorloopt daar de 2e frame) hangt de volgende code:
vUp = 4;
vDown = 4;
if (biography_text._y<=-540) {
vUp = 0;
} else if (biography_text._y>=-540) {
vUp = 4;
}
if (biography_text._y<=0) {
vDown = 0;
} else if (biography_text._y>0) {
vDown = 4;
}
arrowDown.onRollOver = function() {
biography_text._y = biography_text._y-vUp;
};
arrowUp.onRollOver = function() {
biography_text._y = biography_text._y+vDown;
};
Als ik met de muis op arrowDown kom, scrollt de tekst ook naar beneden, tot de y ervan -540 is (einde van de tekst). Maar arrowUp doet het niet, op welk moment dan ook.
Ik denk dat het weer een klein foutje zal zijn, maar ik kom niet achter waar ie zit. Wie kan me helpen? De fla staat op http://www.casperdesign.nl/probleem.fla.
Alvast bedankt!
Ik heb een movieclip genaamd biography_text met daarnaast 2 pijltjes die naar boven en onder wijzen (de heten respectievelijk arrowUp en arrowDown). De tijdlijn bestaat uit 2 frames, die constant achter elkaar afgespeeld worden (soort onEnterFrame, de knoppen worden dus constand 'ververst'). Aan de eerste frame (die doorloopt daar de 2e frame) hangt de volgende code:
vUp = 4;
vDown = 4;
if (biography_text._y<=-540) {
vUp = 0;
} else if (biography_text._y>=-540) {
vUp = 4;
}
if (biography_text._y<=0) {
vDown = 0;
} else if (biography_text._y>0) {
vDown = 4;
}
arrowDown.onRollOver = function() {
biography_text._y = biography_text._y-vUp;
};
arrowUp.onRollOver = function() {
biography_text._y = biography_text._y+vDown;
};
Als ik met de muis op arrowDown kom, scrollt de tekst ook naar beneden, tot de y ervan -540 is (einde van de tekst). Maar arrowUp doet het niet, op welk moment dan ook.
Ik denk dat het weer een klein foutje zal zijn, maar ik kom niet achter waar ie zit. Wie kan me helpen? De fla staat op http://www.casperdesign.nl/probleem.fla.
Alvast bedankt!