PDA

Volledige versie bekijken : onRelease = function() werkt niet!

easysitedesign
%Europe/Berlin %908 %2007, 21:47
Ik heb een movieclip met de instance-name button_home. Ik wil dat als je er op klikt, de movieclip content naar frame 10 gaat, en daar stopt.

Ik heb dit script, maar het werkt niet:

button_home.onRelease = function()
{
content.gotoAndPlay(10);
}

Ik krijg dan de volgende foutmelding:

Warning: 1090: Migration issue: The onRelease event handler is not triggered automatically by Flash Player at run time in ActionScript 3.0. You must first register this handler for the event using addEventListener ( 'click', callback_handler).

Ps: Ik gebruik Flash CS3

Wombat
%Europe/Berlin %917 %2007, 22:00
als je vragen over flash CS3 hebt, kun je beter naar het actionscript 3.0 forum gaan ;) daar kijken mensen op die zich daar ook mee bezig houden en hier kennen de meesten alleen AS 2.0. werkt t misschien niet met gotoAndStop? ik had dat laatst ook dat iet t met play niet deed en met stop wel :S

WickedMind
%Europe/Berlin %918 %2007, 22:02
Als je die code gewoon op je timeline hebt staan, zou het moeten werken.
Zelf werk ik nog niet echt met AS3, dus heb ik er niet veel verstand van. Als ik je error message zie, zou je daar dus mee aan de slag moeten.

Als ik je error begrijp, probeert die de actie te triggeren, terwijl dat nog niet de bedoeling is. onRelease alleen is dan niet genoeg. Maarja, dat is ff snelle interpretatie, ben benieuwd wat meer ervaren AS's hiervan zeggen.

Nidd
%Europe/Berlin %919 %2007, 22:04
Hey,

@ Wombat: Hoe weet je zo zeker dat easysitedesign AS 3.0 gebruikt? CS3 is niet perse gelinkt aan AS 3.0 natuurlijk! ;) Andersom wel.

Waarin ben je van plan dit te scripten? In AS 2 of 3? Je hebt in dit geval namelijk gekozen voor een Flash file met AS3, ipv AS 2, en dan werkt ActionScript 2 niet, natuurlijk.

Niels.

easysitedesign
%Europe/Berlin %922 %2007, 22:07
Ik heb nu inderdaad een flashfile met As3. Maar als ik dit omzet naar AS2, zou het dan wel werken?

Nidd
%Europe/Berlin %923 %2007, 22:09
Ja, dan moet het werken. Stukje code op de timeline plakken. :)
Zo niet, horen we het wel..

Succes,
Niels.

Erwinzzz
%Europe/Berlin %974 %2007, 23:22
In AS3 werkt het inderdaad anders. Er word dynamischer omgegaan met Event handlers en listeners. Je schrijft een functie, welke als parameter een event heeft, en koppelt die met addEventListener() aan een bepaald event. In jouw geval:

import flash.events.*;
function playContent(event:Event)
{
event.target.gotoAndPlay(10);
}
button_home.addEventListener(MouseEvent.CLICK, playContent);

Mocht je dus verder in AS3 willen gaan met deze vraag, vermeld het dan ook even. Dan verplaats ik je topic naar het AS3 forum. Als je het gewoon bij AS2 wilt houden is er niets aan de hand, en zou je code ook moeten werken :D

Wombat
%Europe/Berlin %519 %2007, 12:28
Hey,

@ Wombat: Hoe weet je zo zeker dat easysitedesign AS 3.0 gebruikt? CS3 is niet perse gelinkt aan AS 3.0 natuurlijk! ;) Andersom wel.

Niels.

ik dacht aan de foutmelding te zien dat er AS 3.0 gebruikt werd. of zie ik dat fout?