PDA

Volledige versie bekijken : Flash Game Competition - Actueel nieuws

Energy Design
%Europe/Berlin %654 %2007, 15:42
Hoi FF'ers!
Na het succesvolle verloop van de 3Circles Media game contest heb ik de smaak al een tijd goed te pakken met soort gelijke wedstrijden!
Nou kan ik echter nergens meer een (orginele of leuke) wedstrijd vinden... Daarom leek het mij wel leuk om zelf een wedstrijd voor te stellen hier bij Flash Focus.

Wat is de bedoeling?
Het is de bedoeling om een Flash game te maken. Je mag zelf bepalen wat voor spel het is MAAR om het moeilijk te maken moet het thema een actueel nieuws onderwerp zijn!!

Wanneer?
Een vooraf afgesproken deadline is altijd wel handig. Ik zou graag vrijdag 21 December willen voorstellen. Dit kan altijd nog gewijzigd worden als mensen optijd aangeven deze deadline niet te kunnen halen.

Wat valt er te winnen?
EEEUHM... heel maar dan ook heel, heel, heel erg veel eer!
Deze wedstrijd is voor de lol en als oefening voor iedereen:D:D
Laat je de lol niet ontnemen omdat er geen prijs is |)

Uitslag
Op 21 December zal er een enquete openen op deze site waar iedereen mag stemmen op zijn/haar favoriete game.
Het spel dat op 28 december de meeste stemmen heeft verzameld is de winnaar!

Alles in het kort

Post een bericht in dit topic met daarin een link naar je swf'je uiterlijk op vrijdag 21 December:D
Gebruik als thema een actueel nieuws onderwerp 8~
breng vanaf 21 December je stem uit in dit topic, dat kan tot 28 December want dan zal het beste spel beslist zijn aan de hand van de stemmen:D

tevens zou commentaar op IEDER spel ook erg gewenst zijn(A)

Laat van te voren even weten of je mee gaat doen:)

Have FUN!!

Thema update:
Ja het blijft actueel nieuws MAAAR... in je spel moet een (gedeelte) van een nieuwsartikel verwerkt zitten wat over jouw nieuws gaat(tip: kan bijvoorbeeld bij je menu en dan een knop als "Over dit spel")
Op deze manier blijft het duidelijk waar het over gaat omdat actueel nieuws van nu waarschijnelijk in december bij vele vervaagd is:)

Nidd
%Europe/Berlin %726 %2007, 17:25
Heel erg druk de laatste tijd, dus ik weet niet of dat er van gaat komen, maar ik vind het een leuk idee! :)

Niels.

Arjen93
%Europe/Berlin %775 %2007, 18:37
ik vind het ook wel een leuk idee
ik begin alvast met brainstormen ;)

Ruben!
%Europe/Berlin %834 %2007, 20:01
Ik ga wel iets proberen:)

Emveedee
%Europe/Berlin %842 %2007, 20:13
Ahum, van 17 tot 21 november is 4 dagen, een week is 7 dagen ;)

Overigens doe ik hoogstwaarschijnlijk niet mee, druk met school.

Ea.Z
%Europe/Berlin %888 %2007, 21:19
Misschien is het leuk om de deadline wat verder te leggen om meer deelnemers toe te laten? Ik denk dat er veel mensen zijn die het druk met school hebben.

Verder is dit toch nog eens een leuke battle! Ga er maar allen voor! Veel plezier en succes. Ik kijk al uit naar de leuke games :D

Nidd
%Europe/Berlin %493 %2007, 11:50
Hey,

Zoals ik al zei heb/krijg ik het heel erg druk de komende tijd. Voor 16 november is dan absoluut geen doen. Ik zeg hiermee niet dat het met een latere deadline wel lukt, maar dit is wel erg kort draaien. Het aantal mensen dat van deze battle hoort heeft ook nog even tijd nodig om te groeien. Dat moet je niet vergeten. |) Er zullen veel mensen zijn die graag meedoen, maar er pas over een week achter komen dat er een battle georganiseerd is. Op dit moment zullen veel van die mensen denken: 'Nouja, laat dan maar. Helaas!' :)

Niels.

Midas
%Europe/Berlin %506 %2007, 12:09
Ik ga het probere
Als het lukt met de actionscripts :D

Energy Design
%Europe/Berlin %541 %2007, 13:00
Hartstikke tof van iedereen die mee doet!!
De deadline is een maand verschoven dus Nidd en iedereen kunnen gewoon mee doen:p:p

Iedereen die mee doet, heel veel succes!!

www.demonkil.nl
%Europe/Berlin %588 %2007, 14:07
uh ikheb site maar zie hem niet

Nidd
%Europe/Berlin %474 %2007, 11:23
Eh..

Mag ik vragen waar die post in hemelsnaam op slaat? :S

Niels.

ath92
%Europe/Berlin %508 %2007, 12:12
Ik zal dan ook amar eens wat in elkaar flansen! Eerst maar eens even een goed onderwerp verzinnen... Oh wacht! Er schiet me ineens iets te binnen! De superstorm van Piet Paulusma :D Ok die ga ik dan maar doen. Oh, er komen al allerlei ideëen naar boven!:P

Ruben!
%Europe/Berlin %515 %2007, 12:22
Ik kies het standaard-actuele onderwerp allochtonen en integratie; dan snap je over twee jaar ook nog waar het over gaat, terwijl het nu ook actueel is:)

Geen idee wat ik als thema ga nemen. Kerst? hehe :D

Koen!
%Europe/Berlin %949 %2007, 22:47
Ik kies het standaard-actuele onderwerp allochtonen en integratie; dan snap je over twee jaar ook nog waar het over gaat, terwijl het nu ook actueel is:)
Standaard, maar wel erg gevoelig. Ik ben benieuwd hoe je het aanpakt! :)

Als ik het minder druk krijg de komende tijd wil ik ook wel een poging wagen. Heb nog nooit een flashgame gemaakt, lijkt me een leuke oefening. :)

Baukereg
%Europe/Berlin %409 %2007, 09:49
Dit doet me denken aan de good old days op het flashkit forum, met de 48-hours competitions... hoewel we toen maar twee dagen hadden. ^^

Anyway, ik doe mee!

aceHigh
%Europe/Berlin %481 %2007, 11:33
Leuke contest!
Ga zeker proberen wat in elkaar te zetten als ik tijd heb. Mooi moment om me eindelijk wat meer in AS3 te gaan verdiepen.

Energy Design
%Europe/Berlin %593 %2007, 14:14
Gaaf he!
Leuke ideeën van sommige mensen, ben heel erg benieuwd wat iedereen zal maken:D:D
Ik weet iig wat ik ga maken en ben ermee begonnen :D

Ondertussen nog precies een maand (-1 dag) tot de deadline, ben benieuwd wat iedereen ervan heeft gebakken:p

Succes iedereen!!

Ruben!
%Europe/Berlin %024 %2007, 00:34
Misschien dat het een idee is dat we elkaar even op de hoogte houden hoe het ermee voorstaat? Motiveert om verder te werken;)

Zelf heb ik het concept gemaakt en ben nu begonnen met het character designen; 'k heb het nogal druk! en hoe staat het er bij jullie voor?

Koen!
%Europe/Berlin %433 %2007, 10:24
Nog niet begonnen; nog te druk gehad. :( Nog niet eens een idee gekozen zelfs.

Energy Design
%Europe/Berlin %455 %2007, 10:56
Ik heb een concept en wat ideeën uitgedacht.
Verder heb ik een een character gemaakt die te besturen is.

Ik moet dus het level(s) maken een leuke begin pagina eind pagina en natuurlijk functies als punten e.d. nog schrijven.

Baukereg
%Europe/Berlin %879 %2007, 21:06
Deadline over anderhalve week... hoever is iedereen?

Ik heb nog niks, want ik heb het de afgelopen weken druk gehad. Gelukkig heb ik de komende tijd tot de deadline wel tijd.

Energy Design
%Europe/Berlin %988 %2007, 23:43
Ik ben al een redelijk eind.
De deadline zou ik moeten halen, ik gok dat het voor mij nog 3 avondjes werk is dus dat zou ik en die anderhalve week nog wel in kunnen delen:)
En hoever is de rest, en vooral de vraag, is de deadline haalbaar?

Koen!
%Europe/Berlin %014 %2007, 00:20
Een inzending van mij hoef je niet te verwachten.. heb het echt te druk gehad daarvoor. :(

Had graag meegedaan, maar ik kamp al het hele schooljaar met tijdgebrek voor vanalles. Ik hoop niet dat deze battle op niks uitloopt, aangezien er zo te zien wel meer mensen met de weinig tijd zijn.. zou zonde zijn.

discokipje
%Europe/Berlin %909 %2007, 21:49
Leuk,dat jullie dat doen, zelf kan ik dat niet, kan niet eens ontwerpen!

Badr.
%Europe/Berlin %900 %2007, 21:36
Leuk,dat jullie dat doen, zelf kan ik dat niet, kan niet eens ontwerpen!

Jij kan alles, zo lang jij maar je best doet komt alles goed! ;)

Energy Design
%Europe/Berlin %455 %2007, 10:55
Zou iedereen aan kunnen geven of hij/zij de deadline gaat halen. Dat is namelijk al over 4 dagen!
Met wat door werken lukt het mij om (een eerste versie van) mijn spel klaar te krijgen voor de deadline:)

Graag hoor ik van iedereen of zijn spel af komt voor 21 december.
Aan de hand hiervan kan de deadline worden uitgesteld, maar krijgt iedereen meteen een duidelijk inzicht in het aantal deelnemers:D

Baukereg
%Europe/Berlin %722 %2007, 17:20
Toch handig dat ik eigen baas ben... ik plan er gewoon een dagje voor in! ;) Een goede game is toch promotie voor mijn activiteiten niet?! ^^

Mja ik ga gewoon mijn best doen om donderdag een leuke game af te hebben.

Energy Design
%Europe/Berlin %487 %2007, 11:41
Zou iedereen kunnen aangeven of hij/zij een inzending heeft?
Dan is er zo vlak voor de deadline nog een beetje zicht op hoeveel mensen mee zullen doen.

Energy Design
%Europe/Berlin %494 %2007, 11:51
Ok tof!
Dan wordt het iniedergeval spannend als we met zijn tweeën zijn!:p
Oftewel, iedereen die in de buurt is van het eind resultaat, even snel door werken dan wordt het nog spannend!

Ik hoop zelf iniedergeval op mindstends 5 spellen, maar gezien de laatste reacties hoop ik dat we over de twee komen:p
Ik wil de deadline gewoon op de 21ste houden. Mocht dit echt niet haalbaar zijn, dan wil ik het eventueel opschuiven tot in het weekeind, maar wat mij betreft blijft het vrijdag de 21ste:)
Denk er wel aan, ben je te laat en heb je niet gevraagd om verlenging dan kan je spel niet meer in de stembus komen :(

Zet hem op iedereen de laatste 2 dagen!:D

Jan
%Europe/Berlin %787 %2007, 18:53
# Post een bericht in dit topic met daarin een link naar je swf'je uiterlijk op vrijdag 21 December
# Gebruik als thema een actueel nieuws onderwerp
# breng vanaf 21 December je stem uit in dit topic, dat kan tot 28 December want dan zal het beste spel beslist zijn aan de hand van de stemmen
Ik wil de deadline gewoon op de 21ste houden. Mocht dit echt niet haalbaar zijn, dan wil ik het eventueel opschuiven tot in het weekeind, maar wat mij betreft blijft het vrijdag de 21ste
Wat is hiervan nu eigenlijk geworden?
Ik zie nog steeds geen links naar games waarop ik kan stemmen. (zelfs niet van degene die de competitie in het leven heeft geroepen) :S
Zie ik ergens iets over het hoofd? (21 december 2008? )

Misschien even polsen waarom niemand iets heeft ingediend?
Wat mezelf betreft:
-kon echt niks bedenken waarin een actueel thema verwerkt zit. ('k zou om te beginnen al eerst moeten gaan kijken wat de actualiteit is. 8~

Jan

Energy Design
%Europe/Berlin %553 %2007, 13:17
Er zijn inderdaad ook van niemand nog spellen binnen.
Mijn spel is uiteindelijk niet af gekomen, onverwachte drukte voor de kerst...
(ik weet het slecht, slecht, erg slecht)

Zijn er mensen die niet mee hebben kunnen doen vanwege tijdsgebrek o.i.d. die een poging willen wagen om een spel over een maand af te hebben?
Ik denk dat het wel duidelijk is dat iedereen of te laat is of niets heeft. Dus ik denk dat het leuk is om wat meer deelnemers te krijgen die mee kunnen doen door de deadline weer een heel stuk op te schuiven.

Zijn er voorstanders hiervan?
Want anders maak ik me spel snel af en dan kan het volgende week af zijn.

Wat inspiratie voor iedereen voor actueel nieuws:

Kerst/oud en nieuw
Oorlog en terrorisme (Irak/Afganistan/Amerika)
Politiek/Wilders/Mensenrechten
Dierenactivistme
Wapenbezit/zinloos geweld (op scholen)
Meer inspiratie haal je natuurlijk uit de krant of van nu.nl;)

Baukereg
%Europe/Berlin %570 %2008, 13:42
Beetje late post, maar ik had hetzelfde als energy design, namelijk onvoorzien werk dat op mijn pad kwam. Hopelijk heb ik de komende weken tijd, want daarna heb ik een nieuwe opdracht waar ik full time een maand mee bezig ben.