PDA

Volledige versie bekijken : vraag over font embedden

latino
%Europe/Berlin %735 %2005, 18:38
hallo....

ik heb zeg maar een movie, waar ik een stuk of heleboel swfjes inlaad...
ik gebruik veel dynamische text fields..
om nu in elke swf die ik inlaad bijv die font te embedden(bestandjes worden groter)

kan ik niet het font in de main embedden zodat de rest darvan kan profiteren om het zo maar te zeggen?

hoe? [?]

Gerrit55
%Europe/Berlin %754 %2005, 19:06
Klik rechtsboven in de library (options?), kies voor New Font.
Geef naam en kies font + andere opties.
font wordt in je fontlijst weergegeven met een * erachter.
In je libr. kun je evt. nog een linkage meegeven.

latino
%Europe/Berlin %797 %2005, 20:07
ik begrijp wel hoe ik het moet doen, maar heeft dat dan ook invloed in je ingeladen swf's, als je dit in je mainmovie doet??

SaphuA
%Europe/Berlin %831 %2005, 20:56
Proberen kan geen kwaad ;)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %839 %2005, 21:09
fonts uit library's van swf'jes die je inlaad komen niet mee.. helemaal niks uit die library's zelfs.. dus als je je font in je main swf zet komt alles goed.. :)

Laiverd
%Europe/Berlin %862 %2005, 21:42
fonts uit library's van swf'jes die je inlaad komen niet mee.. helemaal niks uit die library's zelfs.. dus als je je font in je main swf zet komt alles goed.. :)????????????????????????????

theFlashWizard
%Europe/Berlin %881 %2005, 22:08
sorry ff opnieuw dan..
als je een swf in een andere swf inlaad zal er niks uit de library worden meegenomen..
dus ook geen fonts.
dus als je het font in de library zet van de swf waarin je de swfjes laad is het opgelost.. :)

beter zo Laiverd? :P of was et niet eens de zins opbouw waar je over struikelde?

Laiverd
%Europe/Berlin %909 %2005, 22:49
Nee hoor, niet de zinsopbouw (alles went ;) ), maar het is gewoon niet waar. Een movieclip met een linkageID komt gewoon mee, en die staat echt alleen in de library; evenals gelinkt sound etc. Als je het hebt over importeren, dan klopt het. Maar voor loadMovie() komt alles mee (zou anders een mooie boel worden).
En het is volgens mij echt niet genoeg om de fonts te zetten in de swf waar je andere movies in inlaadt (ik laat me graag van het tegendeel overtuigen). Je moet of iets doen met Shared Fonts (waarvan mij geen succes stories bekend zijn) of gewoon in iedere swf het font embedden.

John

theFlashWizard
%Europe/Berlin %934 %2005, 23:25
volgens mij wel.. dat heb ik ervaren bij het maken van een flash cd-rom voor school.. daar moest ik n memory spel inladen en daar kwam het lettertype niet van mee..

maar ik zal is n voorbeeld maken.. gewoon ook me eige verhaal te checken.. :)

Roenes
%Europe/Berlin %940 %2005, 23:33
Ik sluit me bij laiverd aan. Bij het inladen komt de library wel degelijk mee. Attach en duplicate dingen werken gewoon mits het path juist is. Of een font in de library zetten genoeg is, weet ik niet. Zelf had ik het idee van niet maar dit is gewoon te testen.

Maar al het andere komt iig gewoon mee en is ook gewoon te gebruiken :)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %953 %2005, 23:52
hmm sorry jongens.. ik moet me bij jullie verhaal neerleggen na et maken van n klein voorbeeldje..
toch vreemd.. dan snap ik niet waarom ik ooit dat probleem had dan.. maja..
het komt dus gewoon mee :) is dus nu getest ;)

latino
%Europe/Berlin %500 %2005, 13:00
hmm ok maar das niet echt handig stel je laad 10 movies in 1 keer in (in een mainmovie) moet je dus 10 keer het font embedden = 9 x zoveel bytes teveel...

niet slim

theFlashWizard
%Europe/Berlin %515 %2005, 13:22
dat is idd raar.. ik zou denken dat als de 1ste ingeladen het op kan vragen uit zijn libray.. waarom kan de volgende het dan ook niet daar ophalen..

latino
%Europe/Berlin %650 %2005, 16:37
ja dat is echt erg ..dat je niet gebruik kan maken uit een andere library (het kan wel geloof ik maar niemand weet hoe)

mateo)
%Europe/Berlin %654 %2005, 16:42
Dat kan met shared fonts. Kijk bijvoorbeeld hier:
http://www.macromedia.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_14786

latino
%Europe/Berlin %748 %2005, 18:57
hmm..ik weet het niet..

Flash MX:
Choose File> Open As Library and choose fontLibrary.fla to open the Library for that file.

deze zie ik al niet(ik gebruik prof)

tevens heb ik mijn twijfels over deze stap":

To import the shared font to the current movie, open the current movie's Library (Window> Library). Drag the Font symbol from the shared Library window to the current movie's Library.

volgens mij heb je hem dan alsnog in je library die font??

mateo)
%Europe/Berlin %750 %2005, 19:01
1) Dat fontLibrary bestand moet je wel eerst zelf maken:
10. Save the file as fontLibrary.fla
2) Je moet het font symbool overslepen van de library van fontLibrary.fla naar de fla waarmee je nu bezig bent.

succces :)

stebentje
%Europe/Berlin %759 %2005, 19:13
Kan ik dit ook toepassen voor fonts die gebruikt worden door components? Als ik gewoon een leuker font wil gebruiken voor een component?

mateo)
%Europe/Berlin %773 %2005, 19:33
ja, denk het wel, why not? gewoon even een testje doen :)