PDA

Volledige versie bekijken : AS variabelen in verdere keyframe

luurtsema
%Europe/Berlin %417 %2007, 10:00
Hallo allemaal,

Ik heb op de main tijdlijn 3 keyframes. De eerste omvat een pre-loader, de tweede een game op zich en de derde een melding van gefeliciteerd of helaas. Nu wordt in de tweede frame de variabele Score ingevuld, bijvoorbeeld 100. Hoe kan ik deze variabele Score aanroepen in het 3e keyframe, bij de melding van Gefeliciteerd of iets dergelijks ?
Daar kwam ik niet uit

Bedankt .

Dauntless
%Europe/Berlin %426 %2007, 10:14
Als je hem op de hoofdtijdlijn zet, zal hij beschikbaar zijn op frame 3.

Dat kan je zo doen:
//dit zet je bovenaan frame 2:
var root:MovieClip = this;

En wanneer je je score aanpast, doe je 'root.score += 5' (oid). In frame 3 heb je dan gewoon 'this.score' of 'root.score'. (Ze verwijzen naar dezelfde variabele).

luurtsema
%Europe/Berlin %596 %2007, 14:18
Bedankt hier ga ik naar kijken :)

Ik had eerder ook een topic geopend over een tabel in een dynamisch tekstvak. Dit is dus niet mogelijk. Weet iemand dan hoe ik het effect van een tabel na kan bootsen in een dynamisch tekstveld ?

Dauntless
%Europe/Berlin %613 %2007, 14:43
multiline op true zetten en in je text "\n" gebruiken om op een nieuwe regel te springen ?

luurtsema
%Europe/Berlin %615 %2007, 14:45
Ja oke dat weet ik. Maar ik heb bijvoorbeeld 3 data per regel. Bijvoorbeeld :

1 Testje 10.000
2 Testnummer2 20.000
3 Testpersoonnummer3 30.000

Als ik dit zo in een dynamisch textvak heb, staat het zoals hier, niet onder elkaar. Ik wil het dus als een tabel, 1 2 en 3 onderelkaar, testje testnummer2 en testpersoonnummer3 onderelkaar en de bedragen ook onderelkaar. Een tabel effect dus

luurtsema
%Europe/Berlin %617 %2007, 14:48
Als je hem op de hoofdtijdlijn zet, zal hij beschikbaar zijn op frame 3.

Dat kan je zo doen:
//dit zet je bovenaan frame 2:
var root:MovieClip = this;

En wanneer je je score aanpast, doe je 'root.score += 5' (oid). In frame 3 heb je dan gewoon 'this.score' of 'root.score'. (Ze verwijzen naar dezelfde variabele).

Dit werkt inderdaad, bedankt :)