PDA

Volledige versie bekijken : Button tekst

Jelcobel
%Europe/Berlin %653 %2007, 15:41
Ik ben bezig met een website te maken met Flash 8 poffesional, en ik maak verschillende knoppen, en als je op die knoppen staat met je cursor, verschijnt er tekst op een andere plaats op de website. dat is wat ik wil.

maar als ik met mijn muiscursor naar de plek ga waar de tekst staat als ik op de knop sta, komt de tekst ook !

weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat dat laatste niet gebeurt?

voor de website: Mijn website (http://www.thefuntunes.be)

Khoop zeer zeker voor hulp [?] [?] [?] [?] [?]

Midas
%Europe/Berlin %672 %2007, 16:08
Heb je van de tekst ook een button gemaakt? Maak er een movieclip van.

Tip: Die trompet in de intro heeft nogal een slechte kwaliteit. Selecteer de bitmap en doe dan Modify, Bitmap, Trace Bitmap.... Stel dan bij Threshold de kwaliteit van de afbeelding in en dan OK. Zo blijft de bitmap altijd kwaliteit behouden wanneer hij is uitvergroot.

Greetzzz

Jelcobel
%Europe/Berlin %768 %2007, 18:26
welke treshold bedoel je? de color of corner?

voor die button: ik maak eerst de muzienoot een button, daarna dubbelklik ik en voeg ik tekst toe bij over - down - hit

met andere woorden het lukt niet :o

Midas
%Europe/Berlin %787 %2007, 18:53
welke treshold bedoel je? de color of corner?
Color
voor die button: ik maak eerst de muzienoot een button, daarna dubbelklik ik en voeg ik tekst toe bij over - down - hit

met andere woorden het lukt niet :o
Als je de tekst bij in de button zet gaat de tekst inderdaad verschijnen als je erop gaat staan. Dit komt doordat de muzieknoot en de tekst geheel aanklikbaar zijn, want het is helemaal een button. Bij up gaat de tekst er dan niet zijn. Als je op de tekst gaat staan, gaat hij de acties over, down, en hit ook uitvoeren omdat de tekst bij in de button zit.

Los het zo op:

1. Maak de button, maar dan alleen met die muzieknoot erin.
2. Maak een nieuwe movieclip en zet daar de tekst in op frame 2. Frame 1 blijft leeg.
3. Plaats de button en de movieclip op een frame in je scene.
4. Geef de button en de movieclip een instance name (In het venster Properties).
5. Plaats volgende code in de actions op de frame in je scene, waar je de button en de movieclip hebt geplaatst:
stop();
InstancenameMuzieknoot.onRollOver = function() {
_root.InstancenameTekst.gotoAndStop(2);
};
InstancenameMuzieknoot.onRollOut = function() {
_root.InstancenameTekst.gotoAndStop(1);
};
6. Plaats volgende code op frame 1 van de movieclip:
stop()
Klaar ;)

Greetzzz