Volledige versie bekijken : hoogte ease
mknol
%Europe/Berlin %638 %2005, 16:19
Hoe maak je een vlak die zich aanpast naar de hoogte van een tekstvlak? en dat hetgene dat eronder staat ook naar beneden slide? Ik snap dat je er actionscript voor nodig hebt, maar hoe realiseer je zoiets?
voorbeeld www.nov1.nl (overigens slide deze omhoog, ik wil het naar beneden)
sorry voor de beknopte omschrijving, kan er even niet meer van maken.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %650 %2005, 16:37
de _height, _width en mischien de _x en _y aanpassen van objecten aan de hand van diezelfde propery's van het textfield?
mischien in een onEnterFrame zodat dit onEnterFrame wordt aangepast, mischien als je het met invullen wilt aanpassen textfield.onChange doen..
kijk maar eens in flash wat je met deze dingen kan.. ;)
owja en dan zal ik maar weer de beweging tuturial geve:
http://www.actionscript.nl/data/tutmove.htm
mknol
%Europe/Berlin %663 %2005, 16:55
ik snap hoe je de hoogte en _x en _y en hoogte etc. kan gebruiken, maar hoe doe je net als bij nov1 dat sommige dingen dan inklappen en weer terug op deze manier. Ik wil dit met mijn textvak achtergrond toepassen, alleen ik snap niet hoe je een ease kunt maken met meerdere 'objecten' tegelijk. kijk als je bv. op een menuitem klikt, gaat eerst de actieve ingeklapt, daarna de aangeklikte uitgeklapt. hoe bepaal je welke uitgeklapt staat of ingeklapt moet worden?
mknol
%Europe/Berlin %669 %2005, 17:04
voorbeeld (nog geen vette move ofzo, komt later):
ik heb 2 blokken. Nu wil ik dat blok2 onder blok1 komt. blok1 kan van hoogte veranderen en blok2 moet zijn y daarop aanpassen.
blok2._y = blok._y + blok._height;
waarom lukt dat met deze berekening niet?
blok 2 behoort toch de _y en de hoogte van blok1 bij elkaar op te tellen en dan zit je goed?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %828 %2005, 20:52
dit zal bij opstarten 1x werken als je de instancenames goed gebruikt..
maar als je wilt dat het vaker wordt uitgevoert moet je het in een onEnterFrame zetten.. kijk maar eens in die tuturial hoe ze dat doen..
SaphuA
%Europe/Berlin %832 %2005, 20:58
Dat menu van die site is volgens mij bijna allemaal grafisch, komt niet zoveel code bij kijken. Zit gewoon een hoop logica bij.
mknol
%Europe/Berlin %344 %2005, 09:16
onClipEvent (enterFrame) {
_root.blok._height = (_root.blok._height / (_root.hoogte/10))+_root.hoogte;
_root.blok2._y = _root.blok._y+_root.blok._height+20;
}
Ik heb dit nu gedaan. Opzich zit er een ease in, maar.. ik heb de hoogte in photoshop nagerekend (ik heb in mn test een aantal getallen voor _root.hoogte ingevoert). _root.hoogte =150;
dan wordt de hoogte 160.
Wat is er fout aan de berekening..!?
mknol
%Europe/Berlin %350 %2005, 09:25
onClipEvent (enterFrame) {
_root.blok._height = _root.hoogte-((_root.hoogte-_root.blok._height)/1.4);
_root.blok2._y = _root.blok._y+_root.blok._height+20;
}
oke dit werkt wel, laat maar
theFlashWizard
%Europe/Berlin %358 %2005, 09:35
ik wist wel dat je er wel uit zou kome.. :)
en ik wed dat je er zo meer van hebt geleerd..
ga zo door! :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.