PDA

Volledige versie bekijken : php en mysql vaag

josko
%Europe/Berlin %583 %2005, 15:00
ik wou vandaag ff phpmyadmin en mysql downloaden, op het thuis te kunnen zien.
beetje vaag maar ik heb de files eruit gehaald [zipfile] en er gebeurd dus niks....doe ik iet s fout [alleen phpmyadmin nog gedaan

MaS
%Europe/Berlin %610 %2005, 15:39
het lijkt mij dat je eerst mysql moet hebben voor phpmyadmin maar ik kan het fout hebben

josko
%Europe/Berlin %611 %2005, 15:41
maakt niet erg veel uit...denk ik, had ook al apache trio maah die deed ook niet. daarom is de title ook vaag....

iemand ff een linkje [lieft voor alle twee] en een 'manual'

brossiekoppie
%Europe/Berlin %336 %2005, 09:04
Maak eerst dat die apache goed werkt, dat je liefst php 5 hebt, mysql, en dan kan je gewoon de nieuwe phpmyadmin donwloaden en de instructies volgen.

josko
%Europe/Berlin %693 %2005, 17:38
nou ja. ik zit momenteel in een soort team van designers enzo van school [wel 8 mensen ofoz]
heb een van de mensen, die goed is in servers insellen [linux] gevraagd het voor me op cd te gooien en ff instructies,du komt wel goed.:d

colake
%Europe/Berlin %411 %2005, 10:52
een goed pakketje met een appache server, mysql en phpmyadmin in en ook al goed voor geconfigureerd is easyphp. Moet je maar eens zoeken op google. Ideal om zelf thuis wat dingetjes te testen zonder veel gepruts aan instellingen.

brossiekoppie
%Europe/Berlin %576 %2005, 14:49
Wil je het nu onder xp of onder een of andere build van linux (wss. red hat) ?

Die twee zijn wel serieus verschillend.

josko
%Europe/Berlin %744 %2005, 18:52
onder windows 200 nt. maah een gozer uit het zuyderzeehosting team [schoolo project,doe ook mee] gooit op cdrom en dan doe ik thuis. dus hetkomt wel goed

Pmaene
%Europe/Berlin %786 %2005, 19:52
Dat van die PHP5 klopt niet helemaal, ik heb thuis zelf een Apache/PHP/MySQL server, en draai PHP 4.4 uit noodzaak, wegens rotslechte MySQL ondersteuning (moet lib en zo activeren) van PHP 5.

josko
%Europe/Berlin %787 %2005, 19:53
ik begrijp trouwens dat je eerst apache moet configuren op bepaalde manier?
kan iemand daarover dan ff iets posten?

brossiekoppie
%Europe/Berlin %394 %2005, 10:27
ik begrijp trouwens dat je eerst apache moet configuren op bepaalde manier?
kan iemand daarover dan ff iets posten?

Dat past niet in een post hoor. Er zijn verschillende regels in je config die je moet aanpassen om php 5 en mysql te gaan gebruiken.

Alles staat klaar en duidelijk uitgelegd in PHP 5 for flash van friends of Ed ;)

josko
%Europe/Berlin %854 %2005, 21:30
nou ja, ik hou het wel op apache triad, iets makkelijker