Volledige versie bekijken : proxy update niet de nieuwe swf files en xml
cornelvis
%Europe/Berlin %520 %2005, 13:29
hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum en ik heb al her en der adviezen na gelezen en geprobeerd voor dit probleem, zoals :
Cache legen van de IExplorer, op verschillende machines geprobeerd (ben systeem beheerder, dus dit is geen probleem ;-) )
meta headers, php headers en als laatste
<param name="movie" value="/menu.swf" + new Date().getTime()" /> op de html code.
niets lijkt die proxy te updaten.
Thuis heb geen proxy en ook geen probleem dus, maar op mijn werk (en dus een heleboel andere bedrijven) wel.
De pagina's worden wel geupdate, maar niet de swf bestanden.
Heeft iemand anders hier wat tegen?
Ik hoor het graag van jullie.
Greetzzzz
CornElvis
mknol
%Europe/Berlin %430 %2005, 11:19
Is dat alleen bij jou zo, of ook bij klanten/vrienden?
cornelvis
%Europe/Berlin %614 %2005, 15:45
binnen het hele bedrijf.
Ik heb zo'n 500 pc's in mijn "park" zitten, waar ik gewoon ff probeer als ik er moet zijn.
Maar die gaan uiteindelijk allemaal over dezelfde proxy.
Dus ik neem aan dat als andere bedrijven ook proxy's hebben dan blijven die files gecached.
Ligt wel een beetje aan de instellingen natuurlijk, maar goed.
Ik heb al een hoop gelezen over cache busting, maar niets schijnt te helpen, totdat ze de cache legen natuurlijk. :@
Laiverd
%Europe/Berlin %662 %2005, 16:54
[OT] Hehe, eindelijk iemand die eens op zoek gaat. Zou overigens best kunnen dat ik achter 1 van die 500 pc's zit ;). We hebben hier het probleem begin van de week bij onze IT-beheerder aangemeld. Ik hoop dat je een oplossing kunt vinden.
John
cornelvis
%Europe/Berlin %507 %2005, 13:10
Het probleem zit hem op de proxy server.
Daar kunnen ze het zo verhelpen, maar VOORDAT ze dat doen, ben je natuurlijk een hele hoop gezeik verder en dat kan je dan alleen regelen bij je eigen bedrijf en heb je dus wereld wijd niets aan.
D'r moet gewoon een oplossing zijn, maar welke , dat is de vraag
mknol
%Europe/Berlin %533 %2005, 13:48
Cache legen van de IExplorer, op verschillende machines geprobeerd (ben systeem beheerder, dus dit is geen probleem ;-) )
meta headers, php headers en als laatste
<param name="movie" value="/menu.swf" + new Date().getTime()" /> op de html code.
niets lijkt die proxy te updaten.
Verschilt het ook nog of je een andere browser gebruikt misschien? Ik noem maar een dwarsstraat. En wat veranderd er in het swf bestand? Hoe wordt de xml ingeladen? Degelijke vragen die je misschien verder kunnen helpen.
Laiverd
%Europe/Berlin %613 %2005, 15:43
E.e.a. heeft helemaal niets met de clientside te maken, en ook niet met hoe xml wordt ingeladen; het doet zich nl. ook voor indien er helemaal geen xml of andere externe files worden ingeladen. Je zou je nog kunnen voorstellen dat een wijziging die geen invloed heeft op de bestandsgrootte een oorzaak is, maar ook dat is niet zo; zelf grote wijzigingen in bestandsgrootte worden niet herkend. Ik loop hier intussen al zes maanden tegenaan en heb al zoveel geprobeerd ;(. Het enige wat werkt is de swf een andere naam geven, maar dan moet je dus ook alle verwijzingen naar die swf gaan wijzigen; ahellofajob, en dus geen oplossing.
John
cornelvis
%Europe/Berlin %472 %2006, 12:19
Ik heb wat gevonden, doordat ik het IE update probleem tegen het lijf liep (activate click).
Als je dit dus toepast dan ververst ie gelijk alles direct doordat ie er anders mee omgaat denk ik?
Maar goed hier is het script voorbeeld en op mijn site : Jackie D (http://www.jackied.nl) kan je in de source code zien hoe ik het toegepast heb.
Hopelijk helpt het.
Het was al een oud topic maar goed. :)
***Update om 12:25***
Oooops nog niet toegepast op de eerste pagin (intro dus) maar wel op de rest , .....sorry :S
***Update om 12:29***
Nu wel dus..... 8D
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.