Volledige versie bekijken : zoek: een goede preloader
tweetixz
%Europe/Berlin %484 %2007, 12:37
hey....
ik zoek een pre loader zoals deze (http://www.bewired.nl/gevorderde.php?titel=preloader).....
maar het probleem van deze preloader is dat hij niet werkt.
mijn probleem is dat ik nergens een goede preloader tutorial kan vinden zoals als deze (http://www.bewired.nl/gevorderde.php?titel=preloader)
ik heb de hele forum al afgezogd maar ik kon niks vinden......
Dauntless
%Europe/Berlin %487 %2007, 12:42
Als die preloader niet werkt, dan ligt dat 99% zeker aan hoe jij 'm gebruikt.
- Wat werkt er niet aan?
- Zet eventueel je .fla online.
tweetixz
%Europe/Berlin %501 %2007, 13:01
dit heb ik ff snel gemaakt.
maar met FireArt ben ik bezig
Dauntless
%Europe/Berlin %507 %2007, 13:10
De enigste zware elementen uit je file staan OP je preloader pagina. Je preloader is dus het zwaarste element van heel je file en een preloader kan zichzelf uiteraard niet preloaden ...
tweetixz
%Europe/Berlin %508 %2007, 13:12
ik snap heb niet echt kan je meschien een bestandje maken waar het in staat ?????
als dat niet teveel moeite is
Dauntless
%Europe/Berlin %510 %2007, 13:15
Als je een grote image (of iets anders) in scene 2 zet, dan werkt je preloader.
//EDIT
Kijk, nu bestaat je swf uit de volgende frames:
Scene 1: 72kb
Scene 2: 2kb
Scene 3: 0kb
Je preloader (scene 1) is dus 35x zwaarder dan de rest van je swf. Je moet sowieso wachten tot het frame van je preloader klaar is met laden, vooraleer de preloader kan beginnen (logisch, want een preloader kan zichzelf dus niet preloaden). Wanneer de preloader is ingeladen, is 99% van je swf al ingeladen (het enige wat hij nog moet inladen zijn de 2kb van scene 2). Aangezien die 2kb héél klein is, zal je je preloader niet zien. Maar, als je dus een grote image in Scene 2 zet (bv van enkele mb groot), dan heeft je preloader wél iets om te preloaden en zal hij dus werken.
Nidd
%Europe/Berlin %512 %2007, 13:18
Hey,
Wat Dauntless bedoelt, is dat je preloader pas te zien is op het moment dat deze geladen is, en aangezien de afbeelding/animatie in je preloader scene zwaarder zijn dan je movie zelf zal het langer duren voordat je de preloader te zien krijgt, dan dat ie ook daadwerkelijk iets doet. Minder zware preloader, zwaarder preloaden zeg maar! ;)
// EDIT: Wat Dauntless in zijn edit dus al aangaf!
Mvg,
Niels.
tweetixz
%Europe/Berlin %517 %2007, 13:24
en....
is dit dan beter??????
Nidd
%Europe/Berlin %518 %2007, 13:26
Hey,
Wat wil je daarmee zeggen dan? Bedoelde je je eigen preloader? Is er iets veranderd aan de preloader van Bewired? Of vnd je dat de preloader van Bewired ook geen grote scene 2 heeft?
Probeer een gewoon een hele grote afbeelding in scene 2 van je file te zetten en kijk wat er gebeurd.
Niels.
tweetixz
%Europe/Berlin %521 %2007, 13:30
ik heb bitmap afbeeldingen (grote) in scene 2 gezet
tweetixz
%Europe/Berlin %521 %2007, 13:30
maar als ik een stop op de scene zet gebeurt er niks
Dauntless
%Europe/Berlin %522 %2007, 13:32
Wij hebben het over jouw files, niet de preloader van bewired.
En verzorg je taalgebruik. Gebruik hoofdletters & leestekens (en 1 vraagteken / punt is genoeg!)
Nidd
%Europe/Berlin %524 %2007, 13:35
...En gebruik in het geval dat je nog iets wilt toevoegen aan je laatste post de bewerk-knop, zodat je niet een nieuwe post hoeft te plaatsen voor een enkele regel.
Niels. :)
tweetixz
%Europe/Berlin %415 %2007, 10:58
Bedankt voor jullie tips...
Maar wat is er mis met mijn taalgebuik?
Het bestadnje van preloader bewired dit bestandje heb gewoon even zo laten noemen.
.................................................. .................................................. ................
Dauntless
%Europe/Berlin %418 %2007, 11:02
Je post hierboven is goed (buiten dan die 50 punten). In al je andere hoofdletters gebruik je geen hoofdletters & goede leestekens. Dat maakt het voor ons moeilijker om je te begrijpen en het is in jouw belang dat wij je begrijpen zodat wij jou kunnen helpen. Als jij geen moeite doet om je post te verzorgen, waarom zouden wij dan moeite moeten doen om jou te helpen ? ;)
Dat bestandje is dus nog altijd de preloader van bewired, terwijl wij je proberen uit te leggen hoe je de preloader uit jouw eigen bestand aan de praat krijgt (en dat is simpel, want die werkt al, je weet het alleen nog niet)
tweetixz
%Europe/Berlin %423 %2007, 11:10
Hoe oud ben jij eigenlijk?
Ik snap er niks.
ben 8 jaar [:o)] [:o)] [:o)] [:o)]
maar ik kan ook 12 zijn ik weet het eigenlijk niet.
ik ben gestopt met tellen toen ik 10 was
Shout Park dude!!!!!!!!!!!!!!!!!!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.