Volledige versie bekijken : Flash Optimalisatie
BDisOKE
%Europe/Berlin %969 %2005, 00:15
Op Actionscript.com (http://www.actionscript.com/index.php/fw/1/optimizing-pizza/) is een handig artikel te vinden over Flash optimalisatie.
Want ondanks dat steeds meer mensen een betere internet verbingen hebben, willen we allemaal nog steeds zo snel mogelijk ladende bestanden.
Toch?
Meer info:
Actionscript.com (http://www.actionscript.com/index.php/fw/1/optimizing-pizza/)
Roenes
%Europe/Berlin %988 %2005, 00:43
Kzal em morguh eens rustig doorlezen. In ieder geval altijd handig en leuk om dit soort dingen te lezen :)
Roenes
%Europe/Berlin %756 %2005, 19:09
Ik heb het eens rustig zitten lezen en moet zeggen dat hij wel gelijk heeft. Men let totaal niet op filesize want je download toch met honderden kb's per seconde. Goed en duidelijk voorbeeld van de pizza. Toch eens proberen rekening mee te houden in het vervolg :)
Flashgirl
%Europe/Berlin %788 %2005, 19:54
Ik zie het zelf altijd als een 'sport' om geen preloader nodig te hebben.
Superjoep
%Europe/Berlin %973 %2005, 00:22
Gebookmarked :) Van het weekend eens doorlezen als ik tijd heb!
Ik ken trouwens nog wel een heel goed optimalisatie artikel! Maar deze gaat alleen over de CPU snelheid en niet over filesize.
Als iemand hem wil zien: shout
Dauntless
%Europe/Berlin %318 %2005, 08:38
Als iemand hem wil zien: shout
Shout! :)
En die andere link ga ik ook eens lezen in het weekend :)
Flashgirl
%Europe/Berlin %429 %2005, 11:18
Shout!
:)
Cowerd
%Europe/Berlin %481 %2005, 12:32
Shout!..:D
Roenes
%Europe/Berlin %565 %2005, 14:33
Zijn we nou uitgeshout? ;):P
shout! :D
Superjoep
%Europe/Berlin %620 %2005, 15:53
Lol :D
Misschien kennen jullie hem al wel hoor:
GotoAndPlay.it Actionscript optimizations tutorial (http://gotoandplay.it/_articles/2004/01/as_optimizations.php)
Veel dingen zijn wel algemeen bekend, bijvoorbeeld dat while sneller is dan for etc. Maar er staan wat interessante testresultaten bij. En ook veel waar ik voorheen nog nooit van gehoord had :)
Gevorderden zullen er misschien minder aan hebben dan de nieuwelingen. Ik had er zo'n jaar geleden heel veel aan iig :)
Succes!
Dauntless
%Europe/Berlin %700 %2005, 17:48
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah, Die :D
Had ik een tijdje geleden ook gelezen :). Maar misschien leuk om hem nog eens te lezen :).
Nytrax
%Europe/Berlin %756 %2005, 19:09
Veel dingen zijn wel algemeen bekend, bijvoorbeeld dat while sneller is dan for etc.
Hmm ik dacht altijd dat et andersom was :) ? Het zijn in ieder geval wel handige links verder :)
Roenes
%Europe/Berlin %786 %2005, 19:52
Misschien kennen jullie hem al wel hoor:
GotoAndPlay.it Actionscript optimizations tutorial (http://gotoandplay.it/_articles/2004/01/as_optimizations.php)Ik heb em net eens gedeeltelijk doorgelezen en het grootste deel wist ik idd al. Maar dit artikel is nu wel al een beetje achterhaald omdat ie voor FP6 is geschreven. Dingen als tellTarget en zo worden (als het goed is) al lang niet meer gebruikt. En zeker met de performancewinst van FP8 tov 7 gaan veel van de genoemde dingen niet echt meer op :)
Toch is het natuurlijk niet slecht om zo'n artikel eens te lezen :)
Superjoep
%Europe/Berlin %943 %2005, 23:38
Maar dit artikel is nu wel al een beetje achterhaald omdat ie voor FP6 is geschreven. Dingen als tellTarget en zo worden (als het goed is) al lang niet meer gebruikt.
En waarom worden ze niet meer gebruikt? Uit tests blijkt dat het toch sneller loopt :) Nu is bij dit voorbeeld (uit mijn hoofd) het verschil niet heel groot. Maar waarom geen oude code gebruiken als deze sneller loopt?
En zeker met de performancewinst van FP8 tov 7 gaan veel van de genoemde dingen niet echt meer op :)
Performancewinst? Nog geen enkel geluid gehoord dat er _daadwerkelijk_ een perfomanceboost heeft plaatsgevonden met het introduceren van FP8..
Ja wel filmpjes gezien van presentaties 2 jaar geleden. Waar een movie in de oude FlashPlayer iets van 30 Frames Per Second haalde. En dat de zelfde movie later werd geshowt in FP8..en toen draaide hij ineens iets van 120 FPS ofzo: bullshit lijkt me. Tests van mensen op Flashkit vertelden dat er een maximale winst van zo'n 3 FPS was :S
En, als we straks 3D in Flash krijgen (of het redelijk na kunnen maken) zul je toch weer moeten optimaliseren.
Maargoed, goed dat mensen het doorlezen :) Hoop dat je er iets aan hebt in de toekomst.
Roenes
%Europe/Berlin %959 %2005, 00:02
En waarom worden ze niet meer gebruikt? Uit tests blijkt dat het toch sneller loopt :) Nu is bij dit voorbeeld (uit mijn hoofd) het verschil niet heel groot. Maar waarom geen oude code gebruiken als deze sneller loopt?De oude flash 4 syntax was tot en met flashplayer 6 nog sneller als de dot syntax waardoor dus ook deprecated methodes nog sneller waren. FP7 is van grond af aan opgebouwd en geoptimaliseerd voor de dot syntax en de huidige gebruikte methodes. Dus sinds FP7 heeft die oude code geen/bijna geen winst meer tov de huidige code. Volgens mij zat het verhaal ongeveer zo in elkaar.
Performancewinst? Nog geen enkel geluid gehoord dat er _daadwerkelijk_ een perfomanceboost heeft plaatsgevonden met het introduceren van FP8..
Ja wel filmpjes gezien van presentaties 2 jaar geleden. Waar een movie in de oude FlashPlayer iets van 30 Frames Per Second haalde. En dat de zelfde movie later werd geshowt in FP8..en toen draaide hij ineens iets van 120 FPS ofzo: bullshit lijkt me. Tests van mensen op Flashkit vertelden dat er een maximale winst van zo'n 3 FPS was :SIk kan de topic niet meer vinden, maar ruim voordat FP8 beta uit kwam heeft er hier op FF een topic gestaan met wat filmpjes. Zo kan ik me een particle systeem herinneren dat ik weet niet hoeveel particles renderde in de FP. In FP7 liep dat voor geen meter terwijl dezelfde SWF in FP8 zwaar soepel liep. In dat filmpje werden nog meer van dat soort dingen geshowed. En dat was niet iemand die dat op z'n zolderkamertje in elkaar heeft geflanst, maar dat was een filmpje van een officiele presentatie van de FP8 beta.
Dus er zitten zeker wel performance voordelen in FP8 en die zijn ook al zeker aangetoond. :)
Superjoep
%Europe/Berlin %025 %2005, 01:37
Over die syntax heb je inderdaad wel gelijk denk ik. Ik weet niet of die tests van gotoAndPlay.it ook met FP7 zijn gedaan? Niet zeker. Tijd geleden dat ik hem gezien heb :) Dus waarschijnlijk is het artikel wat verouderd en zijn sommige dingen niet erg relevant meer. Maar er zullen toch nog altijd wel dingen inzitten, zoals met de loops :)
Ik kan de topic niet meer vinden, maar ruim voordat FP8 beta uit kwam heeft er hier op FF een topic gestaan met wat filmpjes. Zo kan ik me een particle systeem herinneren dat ik weet niet hoeveel particles renderde in de FP. In FP7 liep dat voor geen meter terwijl dezelfde SWF in FP8 zwaar soepel liep. In dat filmpje werden nog meer van dat soort dingen geshowed. En dat was niet iemand die dat op z'n zolderkamertje in elkaar heeft geflanst, maar dat was een filmpje van een officiele presentatie van de FP8 beta.
Dus er zitten zeker wel performance voordelen in FP8 en die zijn ook al zeker aangetoond. :)
Precies, dat filmpje bedoel ik ook. En daar klopt dus _helemaal_ niets van.
Ik heb pas bewijs als ik op mijn pc (dus geen film VAN een beeldscherm) 1 en dezelfde swf in de 2 verschillende player test, en dan die performance boost zie.
Na dat die film op het internet verscheen was iedereen super enthousiast over de nieuwe FP. Maar met de beta is dat enthousiastme toch zeker wel weggezakt. Het viel veel mensen _erg_ tegen. Zoals ik al zei: een performance boost van max. 3 FPS.
Roenes
%Europe/Berlin %553 %2005, 14:16
Zoals ik al zei: een performance boost van max. 3 FPS.Dan ben ik benieuwd: op welke testen is dit gebaseerd? Hou er wel rekening mee dat je moet testen met iets dat zwaar is voor de flashplayer. Dus met wat simpele scripts kom je er niet. Je zult dan moeten testen met dingen zoals een particle system. Zoiets is gewoon erg zwaar waardoor de performance boost beter naar voren komt (dit is ook logisch).
Dus waar is die 3 FPS op gebaseerd? :)
Superjoep
%Europe/Berlin %768 %2005, 19:26
Op testen die gedaan zijn door mensen van FK board. De games sectie :)
En hier werden zware movie's getest. Grote maps met veel bitmaps die runtime verplaatst en geschaalt werden. Lijkt me zwaar genoeg.
[m]
%Europe/Berlin %955 %2005, 23:56
Jup. Elke versie is net anders, en mx2004 (en zeker 8) hebben veel optimalisatie gezien mbt de snelheid van de code executie.
Veel van die tips zijn achterhaald, maar misschien wel handig om te weten als je veel met oudere players nog moet werken.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.