PDA

Volledige versie bekijken : Preloader voor externe swf

Dick
%Europe/Berlin %862 %2005, 21:42
Vergeef mij mijn domheid en ongeduld, maar ik ben nu al meer dan een uur op zoek naar een tutorial over, of actionscript voor preloading external swf. Niet met een percentage, maar gewoon met het woord loading als animatie. Niet voor de hele site, maar gewoon voor als ik een knopje indruk en een muziekje wil laten horen, dat wel eerst gepreload moet worden. Kan iemand mij misschien de weg wijzen? Alvast bedankt.

jelmerdewilde
%Europe/Berlin %881 %2005, 22:09
je kunt zoeken in het forum. zoek gewoon naar 'preloader' daar staat genoeg bij dacht ik :)
specifieke vragen zijn natuulijk welkom, maar volgens mij vind je daar veel van je vragen :)

ltr

Roenes
%Europe/Berlin %933 %2005, 23:24
Als je engels van een goed niveau is, zou ik je aanraden om in de help van flash het stuk over de MovieClipLoader class te lezen. Deze heeft standaard methodes die worden aangeroepen op bepaalde punten tijdens het inladen van een swf. Met de onLoadProgress methode kun je de preloader maken. Voor uitgebreidde info: zie help van flash.

Mocht je engels niet zo goed zijn, zoek dan even hier op het forum naar MovieClipLoader. Er zijn al een x aantal topics hierover geweest waar goede uitleg in staat. Daarmee zou het ook moeten lukken.

Mocht het alsnog niet lukken, laat het dan gerust weten in deze topic :)