Volledige versie bekijken : Vraag: 2 x getURL in 1 ActionScript
Djoise
%Europe/Berlin %798 %2005, 20:10
Hallo,
Ik wil graag 2 pagina's laden in 2 verschillende frames (html) met een actionscript.
Ik dacht zelf aan het onderstaande maar dat werkt niet:
on(release){
getURL("pagina1.html", "frame1");
getURL("pagina2.html", "frame2");
}
Wat gaat er mis of kan dit helemaal niet en moet het via javascript?
Dauntless
%Europe/Berlin %805 %2005, 20:19
Dat zou zeker moeten werken!
-Zijn de namen van je frames juist?
-Staat het AS op een button?
-Krijg je foutmeldingen?
Pimm
%Europe/Berlin %807 %2005, 20:22
Let op twee dingen:
1. Framenamen zijn HOOFDletterGEVOELIG.
2. Als je SWF in frame 1 staat gaat het naar mijn idee niet werken, dan moet je de regels omdraaien.
En, wat gebeurt er wel?
Djoise
%Europe/Berlin %824 %2005, 20:47
Dit staat er precies:
on(release){
getURL("menu2.html", "menu");
getURL("basic2.html", "basic");
}
Het staat in een ander frame (title), niet op een button maar aan het eind van een animatie. 'basic2.html' verschijnt wel maar 'menu2' niet, geen foutmelding.
Dauntless
%Europe/Berlin %880 %2005, 22:07
Het staat in een ander frame (title), niet op een button maar aan het eind van een animatie. 'basic2.html' verschijnt wel maar 'menu2' niet, geen foutmelding.
Euhm, vreemd :D Je hebt je output venster toch open staan en zo?
Maar maak er eens van:
Aangezien het toch op een frame staat ...
Roenes
%Europe/Berlin %937 %2005, 23:29
Dauntless laatste oplossing zou moeten werken. Maar wat ik vreemd vind: 1 van je getURL's doet het wel naar behoren zeg je, maar dat zou niet mogen aangezien de getURL's in een onRelease staan (die op een frame staat). Dat zou toch dikke foutmeldingen moeten opleveren lijkt me? want de on(release) schrijfwijze mag zo niet eens op een frame. Sterker nog, net even getest en ik krijg direct een foutmelding. Dus volgens mij zit je fla anders in elkaar als je beschrijft ;)
Maar dan nog, probeer Dauntless zijn oplossing en dan zou het moeten werken :)
Dauntless
%Europe/Berlin %949 %2005, 23:47
Maar wat ik vreemd vind: 1 van je getURL's doet het wel naar behoren zeg je, maar dat zou niet mogen aangezien de getURL's in een onRelease staan (die op een frame staat).
Lijkt me dan eerder ook dat hij wél op een button staat, en dat hij 'frame1' niet vindt, waardoor hij het in _self of _parent gaat openen of zo, zodat de andere frames verdwijnen... Is ook maar een gok :D
Thierry
%Europe/Berlin %472 %2005, 12:20
Anders probeer je het eens zo:
on(release){
}
on(release){
}
Djoise
%Europe/Berlin %492 %2005, 12:49
Euhm, vreemd :D Je hebt je output venster toch open staan en zo?
Maar maak er eens van:
Aangezien het toch op een frame staat ...
Het 'on(release)' was iid het probleem :# , thanx
Dauntless
%Europe/Berlin %494 %2005, 12:52
Het 'on(release)' was iid het probleem :# , thanx
Maar dan heb je wel fouten gekregen hoor... En die fouten zijn echt wel handig. Nu kreeg je normaal gezien:
**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 1: Mouse events are permitted only for button instances
on(release){}
Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1
En dan hadden we direct kunnen zeggen wat de fout was. Open je output panel (F2). Zie je daar niets? (Met de oude code)?
Djoise
%Europe/Berlin %502 %2005, 13:04
Maar dan heb je wel fouten gekregen hoor... En die fouten zijn echt wel handig. Nu kreeg je normaal gezien:
En dan hadden we direct kunnen zeggen wat de fout was. Open je output panel (F2). Zie je daar niets? (Met de oude code)?
Bekeek het geheel vanuit een ander programma, vandaar voor mij geen foutmelding (ben nog maar een rooky). Maar je hebt gelijkt en zal ze bij mijn volgende 'vraag' ;) erbij zetten
Dauntless
%Europe/Berlin %508 %2005, 13:12
Gewoon testen in flash dmv ctrl + enter werkt het handigst :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.