PDA

Volledige versie bekijken : 2 verschillende fonts embedden in dynamisch tekstveld

jorick
%Europe/Berlin %716 %2007, 18:12
Hallo,

Ik heb een dynamisch tekstveld waarin teksten vanuit een xml bestand geladen worden (titel en tekst). De titel moet in Helvetica Neue Bold Condensed weergegeven worden en de tekst in Arial.

Ik heb Helvetica Neue Bld Con geëmbed omdat dit geen standaard font is. Arial embed ik niet omdat iedereen dat font heeft. Helvetica Neue Bld Con staat ingesteld als font voor het tekstveld en bij het laden van de xml zet ik onderstaande code om de bodytekst Arial te laten worden. Maar op deze manier wordt er niets weergegeven in het tekstveld. Als ik "<font face='arial'>" weg haal uit actionscript wordt de tekst wel geladen maar dan staat alles in Helvetica Neue Bld Con.

Wat kan ik hieraan doen? Twee dynamische tekstvelden is geen optie omdat de twee fonts in één regel achter elkaar moeten komen.

content = ""+titel+" <font face='arial' color='#FFFFFF'>"+tekst+"</font>";

theFlashWizard
%Europe/Berlin %734 %2007, 18:38
Kijk anders hier eens naar:
Actionscript Tutorials -> embedden (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338#embedden)

De simpelste oplossing is om de 2 lettertypes al in het textfield te zetten en dan het textfield te embedden.