PDA

Volledige versie bekijken : PHP variabelen naar Flash

Beware
%Europe/Berlin %924 %2005, 23:10
Hallo,

Ik probeer al een tijdje PHP variabelen naar Flash te krijgen. Nu is het tonen van de variabele var in : &var=naam geen probleem in een dynamisch tekst veld. Alleen stel ik wil met deze variabele vulling een if then else lus bedienen in flash.

Mijn actionscript:

status = "Logging in..... Please Hold";
var lv = new LoadVars();
lv.load ("../PHP/inlogmsql.php",0,"POST");
lv.valid = "waarde is:";
valid = lv.valid;
lv.waarde = waarde;
if (waarde=="ok"){
dan doe iets....
}
else
{
doe iets anders
}

Mijn PHP is:

if (condition){
$checklogin = True;
echo "&status=Login succesfull&";
echo "&waarde=ok&";
}

De if lus in Flash werkt dus niet en ook lijkt het of de vars helemaal niet binnenkomen..

Hoe hou ik de waarde van de variabele waarde vast in Flash??

:confused: :confused: :confused:

Roenes
%Europe/Berlin %927 %2005, 23:15
Kijk eens naar de onLoad methode van het LoadVars object. Als je je ifje daarin zet zou het volgens mij naar behoren moeten werken :)

Voor uitleg over onLoad zie help in flash :)

Beware
%Europe/Berlin %891 %2005, 22:23
Ok heb het volgende geprobeerd:
PHP:

$checklogin = True;
$status="Login succesfull";
$waarde="ok";
$vars="";
$vars.="stat=".$status."&";
$vars.="valid=".$waarde."&";
echo $vars;

Flash:

var lv = new LoadVars();
lv.OnLoad = function(waar) {
if (waar) {
if (lv.valid == "ok") {
getURL("../PHP/support.php");
} else {
getURL("../register.php");
}
}
};
lv.load("../PHP/inlogmsql.php", lv);
stop();

Hoe kan ik nu &stat en &valid in een dynamische textarea krijgen in Flash met Var:stat en Var:valid??????

En de if (valid =="ok") lus moet waar zijn ....... maar hij geeft undefined in de dynamische text area's......

Please help.... :confused:

Laiverd
%Europe/Berlin %918 %2005, 23:02
Ik neem aan dat je de varaibelenaam van een tekstveld gebruikt om er tekst in te zetten. Alhoewel dat eigenlijk niet de manier is, zou dit moeten werken (die had je ook in je eerste opzet):valid = lv.valid;
Maar liever gebruik je de instancename van een tekstveld. Je krijgt dan iets als:stat_txt.text = lv.status;

John

Beware
%Europe/Berlin %962 %2005, 00:05
Dit heb ik gedaan....kan het liggen aan Lycos???? Vreemd wanneer ik getBytesTotal aanspreek krijg ik 0 te zien.... bij een andere hoster krijg ik 1647...........

Vaaaaag

TheDutch
%Europe/Berlin %965 %2005, 00:10
Het kan inderdaad zijn dat Lycos een beveiliging heeft tegen leechers(mensen die plaatjes of tekst via Lycos op een ander site laten zien).

stephancreelle
%Europe/Berlin %839 %2005, 21:09
heb ook al problemen gehad met lycos. je moet je code die je echo't beginnen met '&' en na je code bijvoorbeeld schrijven echo "&zever=" , want anders echo't hij de hele reclamehoop en code mee en werkt het niet. hoop dat dit je wat helpt.