PDA

Volledige versie bekijken : alpha overloop

Javil
%Europe/Berlin %711 %2007, 18:05
stop();
btn_1.onRelease = function() {
unloadMovie(holder);
holder.loadMovie("grass.jpg");
};
btn_2.onRelease = function() {
unloadMovie(holder);
holder.loadMovie("hazelnut.jpg");
};

Hallo, ik probeer hier tussen een alpha in en out fade te krijgen..

Ik probeerde iets als dit :

stop();
btn_1.onRelease = function() {
holder.loadMovie("grass.jpg");
}
holder.onEnterFrame = function() {
framerate = 2;
holder._alpha = framerate;
if _alpha( == 100){
delete onEnterframe;
}
}

Ik doe het natuurlijk helemaal fout, maar ik wil graag voorelkaar
krijgen om elke keer als ik een andere button aanklik eerste de vorige
weg fade.

Alvast bedankt.

Rassin.NL
%Europe/Berlin %841 %2007, 21:11
ten eerste ist, if (holder._alpha == 100) { etc etc

en je kunt dit altijd doen met de tween class, F1

Jan
%Europe/Berlin %633 %2007, 16:12
Hey Jan,
Volgens mij ga je d'er zo nooit komen. Zoals ik in een vorig topic van jou al gezegd heb, ga je (denk ik) niet toekomen met LoadMovie en 1 holder_mc. Deze holder wordt namelijk leeggemaakt vanaf het moment dat je er de tweede foto in begint te laden. Je zal dus nooit de eerste foto kunnen uitfaden op het moment dat de tweede geladen is want die is dan al lang weg. :P

Ook lijkt me LoadMovie niet echt de meest handige manier om te gebruiken voor wat jij wil bereiken omdat je dan zelf de functie moet gaan schrijven die nagaat of de tweede foto al geladen is om er vervolgens voor te zorgen dat de eerste gelijktijdig wegfade terwijl de tweede infade. :S

Ik heb eens een poging gedaan om wat jij wil bereiken via de MovievClipLoader class te doen en dit is (voorlopig) gelukt:
Foto's worden extern ingeladen en de vorige blijft staan terwijl je de tweede inlaadt, en ze faden samen in/uit.
Hier is een voorbeeld:
http://users.telenet.be/jansurf/mcl/MCL.swf
http://users.telenet.be/jansurf/mcl/MCL.fla

Ik ben momenteel het script, dat nog te 'hard coded' is en momenteel dus enkel werkt voor een vast aantal foto's, aan het herschrijven en al het overbodige eruit te gooien en meer flexibel te maken zodat het voor een onbeperkt aantal foto's kan gebruikt worden en je een 'volgende-' en 'vorige-button' hebt ipv button1, button2, button3 etc.
Maar als je ongeduldig bent kan je natuurlijk zelf ook een poging doen en er in beginnnen knoeien. :D

Groeten,
Jan :)

Javil
%Europe/Berlin %688 %2007, 17:31
erg bedankt!! Met zulke voorbeelden krijg ik een goed beeld hoe het zit!!
Inderdaad zou het met volgende en vorige ook beter uitkomen in mijn geval!

Ik ga aan de slag en hou dit topic in de gaten!