PDA

Volledige versie bekijken : simpele jukebox

Zwin
%Europe/Berlin %593 %2007, 15:14
Ik probeer een simpele jukebox te maken; als je op "volgende" drukt, dan stopt het eerste liedje en start het tweede liedje. En als je op "vorige" drukt, dan stopt het tweede en begint het eerste terug. Ik heb 2 movieclips gemaakt met daarin een .mp3 die ik op event heb gezet. Op mijn button volgende:
on (release){
nextFrame();
song1.stop();
song2.play();
}

Nu die liedjes willen niet meer stoppen en lopen gewoon door elkaar :s
Kan er mij iemand helpen, zonder het te moeten oplossen met xml enzo?

Gerrit55
%Europe/Berlin %630 %2007, 16:07
Ik neem aan dat je het met een sound-object afspeelt?

zet ipv song1.stop():
stopAllSounds();

Zwin
%Europe/Berlin %631 %2007, 16:08
Heb ik al geprobeerd maar dan speelt het volgende liedje ook niet meer

Jan
%Europe/Berlin %653 %2007, 16:41
Event staat los van de timeline. Deze gebruik je meestal voor een (heel)korte sound (een clicksound of zo) die bijvoorbeeld afspeelt als je met de muis klikt. Event sounds blijven spelen tot het einde (van de sound file).
Als je een mc hebt met daarin een (event) sound en je zegt stop(); tegen die mc dan stopt de playhead in de mc maar dus niet de event sound.
Als je stream kiest dan stopt de sound samen met de playhead in die mc. (Je moet er wel voor zorgen dat je timeline even lang is als je sound, anders stopt de sound waar je timeline ophoudt.
Als je het niet te ingewikkeld wil maken, verander je event in stream en maak je de timeline van elke mc waarin die sound staat even lang als de sound. Zet je playhead op frame 1 en houdt F5 ingedrukt tot je op de timeline ziet dat de sound ten einde is.
En je code wordt dan:
on (release){
nextFrame();
song1.gotoAndStop(1);
song2.gotoAndPlay(1);
}

Ik neem aan dat je het met een sound-object afspeelt?

Ik neem aan van niet... :D
Ik denk dat sound1 de instance name van zijn ('gewone') mc is.

Sound object:
http://www.adobe.com/support/flash/action_scripts/actionscript_dictionary/actionscript_dictionary654.html

The size DOES matter!
En daarom maak je een jukebox beter op een andere manier. ;)

Groeten,

Jan

Zwin
%Europe/Berlin %855 %2007, 21:31
Bedankt, zo werkt het wel. Het is mss wel op een slechte manier maar dat geeft niet :d