PDA

Volledige versie bekijken : eerste schets...

meester
%Europe/Berlin %698 %2005, 17:46
Ben van origine een programmeur, maar heb geprobeerd wat te schetsen en uit te werken :)

wat vinden jullie ervan ?
groet

Nightbowl v2.
%Europe/Berlin %708 %2005, 18:00
vind ze er mooi uitzien :) alleen de mond vind ik wat minder

josko
%Europe/Berlin %813 %2005, 20:31
maak er maar een pijpbekkie van:P

APB
%Europe/Berlin %674 %2005, 17:11
het meisje/vrouw heeft wel een beetje een dikke neus...

dakans
%Europe/Berlin %857 %2005, 21:34
Ik ben dus zo'n creatieveling en ik moet zeggen dat het voor een programeur hele aardige schetsjes zijn! Vind vooral de vlinder errug goed gelukt! Ga zo door, je hebt verbrogen talenten... ;)

Niek_M
%Europe/Berlin %027 %2005, 01:39
Vind de schetsen erg geslaagd!
zeker voor een programmeur :P

Flashgirl
%Europe/Berlin %444 %2005, 11:40
Leuk dat je gaat tekenen! Wist je dat tekenen heel goed is voor de ontwikkeling van de hersenen? Je hebt er als programmeur dus ook veel profijt van om te leren tekenen :) .

Over je tekeningen: Het kan aan mij liggen, en je mag het ook als compliment zien als ik geen gelijk heb :D ... Maar... ze zien er erg uit alsof ze zijn overgetrokken van een foto... De lijnen zien er een beetje krampachtig uit, en er zit geen 'volume' in de tekening, het is allemaal nog heel plat.

Je zou kunnen proberen om wat lossere lijnvoering te gebruiken, om een beetje los te komen. Als je door je wimpers kijkt zie je goed waar de lichte en donkere vlakken zitten. Probeer die te tekenen. Probeer je niet te focussen op de lijnen die je nu hebt getekend, want die 'bestaan' eigenlijk helemaal niet als je naar een persoon kijkt. Niemand heeft een lijntje om z'n gezicht :) (behalve in cartoons ;) ). Probeer te denken in volumes: 'De bovenlip komt daar naar voren, en buigt in de hoeken weer terug naar achteren... De kin heeft een beetje schaduw vlak onder de mond maar een lichtvlekje dáár weer onder... Vlak boven de bovenlip zit een licht stukje...' Bekijk je model of de foto dus niet als een 'plaatje' maar als een 3 dimensionaal figuur bestaande uit schaduwen en vlakken die in het licht staan. Daardoor zul je een veel beter resultaat krijgen :) .

gbillustration
%Europe/Berlin %473 %2005, 12:21
Wist je dat tekenen heel goed is voor de ontwikkeling van de hersenen?

huhhh???? Nooit iets van gemerkt ;)

Tekeningen zien er helemaal niet slecht uit!

MA2R
%Europe/Berlin %357 %2005, 09:35
leer nu op school met painter werken vind het nogal een balle progamma maarja je mot het kunne!

meester
%Europe/Berlin %345 %2005, 09:17
krampachtig effect komt door het vele gummen, en mede doordat me tabloit een beetje aan een te grote kant is, zodat ik me vloeiende bewegingen niet af kan maken... :(

groet

Mitch
%Europe/Berlin %359 %2005, 09:37
Vloeiende lijnen zijn meestal moeilijk, op papier doe ik dat altijd met een fijnlijner en dan is het geen probleem. Met mijn tabloid heb ik nu alleen nog echt schetsen gemaakt met de potlood, dan kan je ook mooi resultaat krijgen. Als je echt mooie rechte lijnen wilt kan je ook in oa flash gaan tekenen met dat potlood op smooth dan worden je lijnen rechtgetrokken.

Check deze (http://flashfilmmaker.com/temp/01a/) tutorial over tekenen in flash maar eens.