PDA

Volledige versie bekijken : xmouse, ymouse probleem

made on earth
%Europe/Berlin %685 %2005, 17:27
Goeiemiddag,

ik werk aan een site met een straat als navigatie. Ga je met de muis naar links scrolled de straat naar links en andersom. Nu zit mijn probleem in het feit dat hij enkel stopt net in het center punt. Verder blijft de straat lichtjes scrollen. Ik heb een paar aanpassingen gedaan en nu gaat hij naar links en stopt als ik lichtjes terug naar rechts ga met de muis. Dit is wat ik wil, alleen nu scrolled ie niet meer naar rechts. Is er iemand goed in het configuren van de xmouse en ymouse?
Voor alle duidelijkheid, dit is wat ik wil: http://www.aurillac.net/
Ik heb de fla file op de server gezet, die vind je hier http://www.poppemie.com/scrollstraat.rar

Het is een flash MX bestand, de codes zitten in holderMC

Help?

Bedankt op voorhand!!

theFlashWizard
%Europe/Berlin %915 %2005, 22:57
sorry ik vind het niet helemaal helder wat je nu precies wilt..

ik heb 3 varianten die ik gemaakt heb erbij gezet.. kijk maar of je daar wat mee kan :)

made on earth
%Europe/Berlin %521 %2005, 13:30
Fantasties, jouw eerste voorbeeld is precies hoe het moet zijn!! Alleen, het bestand is gemaakt in een hogere versie. Ik heb flash MX. Heb je er ook een tutorial van staan ergens?

1000 maal dank :)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %526 %2005, 13:37
nee sorry ik heb er geen tuturial over geschreven.. Kheb em wel ff als mx opgeslage voor je ;)

made on earth
%Europe/Berlin %527 %2005, 13:39
Schitterend! Heel fel bedankt! :)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %542 %2005, 14:00
graag gedaan :)

made on earth
%Europe/Berlin %579 %2005, 14:53
aiaiai, het werkt maar met mijn illustratie niet perfect. Ik krijg mijn straat niet goed gepositioneerd. Ofwel valt er een stuk af ofwel geeft hij een stuk niet. In de pic MC verzet ik m'n straat telkens een beetje naar links of naar rechts, maar het probleem blijft. Ik begrijp niet goed waarom. Mocht je tijd en zin hebben, kan je es kijken?? :#
http://www.poppemie.com/scrollstraat.rar

Het begin van de straat is met het geelachtig bord.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %589 %2005, 15:08
in mijn geval verplaats ik een mc met daarin een foto.. jij moet dus een mc verplaatsen met jou straat erin.. nu moet je er alleen wel op letten dat die straat iig horizontaal gecentreerd staat in die mc.

ook staan er bovenaan het script 3 variabelen,
BX, de breedte van de border.. hier kun je opgeven hoeveel pixels van de rand de inhoud moet gaan beginnen met scrollen..

SW, daar heef je aan hoe breed het gedeelte is waar je wat van je inhoud wilt zien
SH, daar hoe hoog dat gedeelte is..

kijk of je er dan ff uitkomt en zo niet.. dan hore we et wel weer.. :)

made on earth
%Europe/Berlin %603 %2005, 15:28
heb alles nog es goed nagekeken. Mijn stage is 970 op 600, die waarden heb ik ook in gesteld in de variablen SW: 970, SH 600. Mijn border is 54 pix die heb ik ook als 54 ingesteld.

In de MC waar de pic instaat verzet ik die, en ik zie ook dat als ik mijn movie test, hij de straat heeft verplaatst. Alleen plakt hij het begin van mijn illustratie achteraan, verschuif ik em weer naar de andere kant geeft hij een stuk wit en toont hij het einde van m'n straat niet meer. Ik ben nu al een tijdje bezig de straat telkens te verschuiven in de MC. Maar zonder resultaat. Ofwel plakt hij het eerste deel achteraan ofwel geeft hij het einde niet weer. Kan het zijn dat m'n straat te lang is? Hij meet 3878 pix in W. Heb de rest van de code nog es bekeken, maar ik kom er niet uit...

theFlashWizard
%Europe/Berlin %653 %2005, 16:41
probeer eens een klein voorbeeld te maken met een vlak van de grote van je straat, mischien een gradient erin zodat je wel ziet of je heen en weer gaat en n kleine aanduiding bij de randen zodat je kan zien dat je de rand haalt met scrollen..
als dat ook niet lukt kun je die is online zetten en dan kan ik of iemand anders daar wel ff naar kijken :)

made on earth
%Europe/Berlin %658 %2005, 16:47
Ik heb het probleem gevonden! Heb de straat MC nog es in een movieclip gestoken, en daarmee is het probleem van de baan. De straat doet perfect wat ze moet doen nu!

Bedankt voor alle hulp en raad.
Je bent de naam flash wizard echt wel waardig!

made on earth
%Europe/Berlin %700 %2005, 17:49
Zoals ik al zei werkt de straat nu perfect, maar het is blijkbaar niet meer mogenlijk om er buttons op te plaatsten? Heb het bij mij getest met een onzichtbare knop op mijn straat, hij toont een handje maar gaat niet naar de gewenste pagina. Heb het ook es op jou versie getest en daar heb je hetzelfde probleem. Enig idee hoe dat komt?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %730 %2005, 18:32
:D thnx!
maar een klein voorbeeldje maken helpt wellis vaker. het gebeurt vaak dat je dan wel de fout ziet omdat je meer overzicht hebt.. :)

je bedoelt een button die je naar een frame stuurt? zet _root. voor de gotoAndPlay :)
bijv
_root.gotoAndPlay("info")

made on earth
%Europe/Berlin %668 %2005, 17:02
Hum...dat lukt ook niet. De button is gelinkt naar een volgende scene. In mijn testcase dus scene 2, frame 1. In mijn picMC heb ik dus een onzichtbare knop geplaatst met deze actie erop.

on (press, release) {
_root.gotoAndPlay("Scene 2", 1);
}

Als ik mijn movie test krijg ik een handje, maar gaat ie niet naar scene 2.... :S

theFlashWizard
%Europe/Berlin %682 %2005, 17:22
scenes gebruiken zijn buggy.. geef het 1ste frame van de scene een label en verwijs daar is naar..

made on earth
%Europe/Berlin %763 %2005, 19:19
idd, als je een frame label gebruikt doe ie het wel!
Weer iets dat ik bij weet 8D

theFlashWizard
%Europe/Berlin %787 %2005, 19:53
:) kee dan..

made on earth
%Europe/Berlin %802 %2005, 20:15
Rest me nu nog alles af te werken en is hij eindelijk klaar.

Bedankt voor je hulp Wizard!

wadi8
%Europe/Berlin %610 %2006, 14:38
yo flashwizard, kun je mij helpen bij het volgende:
ik heb atborderscroll02_horizontal_mx.zip van deze pagina gedownload en ik vroeg me af of ik het plaatje zowel x als y kan laten bewegen.