PDA

Volledige versie bekijken : stage align probleem

schorrie
%Europe/Berlin %493 %2007, 12:50
ik maakte een swf met twee movieclips, een achtergrond welke ik met stage width en height laat spreiden over de pagina, steeds in verhouding,

op deze movieclip wil ik een tweede movieclip tonen, hier een zwart vlak met alpha, welke zich steeds in het midden van de afbeelding moet bevinden,

alles gaat goed, maar als ik echter m'n browservenster heel smal zet, krijg ik onderaan een wit gedeelte, dat is niet zo erg, maar de tweede movieclip treedt dan plots uit de achtergrond,

is er eventueel een mogelijkheid om wanneer het browservenster kleiner wordt dan de opliggende movieclip, scrollbalken te laten verschijnen,

voor verduidelijking post ik bijgaande link naar de fla

http://users.telenet.be/schorrie/test/root_back.fla

Jan
%Europe/Berlin %557 %2007, 14:22
Ja, het scherm blijft mooi gevuld maar helaas blijft de dame niet in verhouding... In mijn browser window wordt ze breder en korter...
Je verliest dus de aspect ratio van je afbeelding.
Je ziet dit ook goed aan de kwaliteit van de afbeelding. Let op haar hals en kaaklijn, het wordt daar aardig jagged.
Jan

Energy Design
%Europe/Berlin %630 %2007, 16:07
zet deze regel op het eerste frame van je movie;)
Stage.scaleMode = "noScale";
hiermee is verschalen niet meer mogelijk:)

Groet, Jim

schorrie
%Europe/Berlin %945 %2007, 23:41
heb de regel bijgezet in eerste frame as

maar probleem blijft, de opliggende movieclip gaat uit de achtergrond indien te klein wordt gegaan,

zou ik dit eventueel kunnen verhelpen door minimum breedte en hoogte toe te voegen?

aangaande browser probleem, testte in firefox, opera en ie7 en probleem deed zich niet voor

Jan
%Europe/Berlin %965 %2007, 00:09
aangaande browser probleem, testte in firefox, opera en ie7 en probleem deed zich niet voor
Eveneens in de drie browsers getest en probleem deed zich overal voor (nogal logisch :) )
Ik had je fla gedownload, gepublished en dan de foto in je fla vergeleken met hoe de foto eruit ziet in een browser en dan kan je er gewoon er niet omheen: jagged tot en met. :S

Oordeel zelf:
Jouw fla gepublished met jouw settings:
http://users.telenet.be/jansurf/dame/root_back.html

De foto uit je fla genomen en in een nieuwe fla gestoken en opnieuw (anders) gepublished:
http://users.telenet.be/jansurf/dame/dame1.html

't Is mischien een kwestie van smaak, maar ik heb ze graag afgelijnd en slank. ;)

Ze rekt zich al uit, maar jij rekt ze nog verder uit over heel de breedte van het scherm...
Dat kan je toch niet zomaar doen met foto's met een vaste aspect ratio. :S
Je 'sleurt'/smeert een foto van 750 pixels breed uit over een scherm van 1024(het mijne althans) en dan krijg je jagged edges. Je pixels gaan verder uit elkaar liggen of er moeten er bijgekloond worden. Dus veel kwaliteits/scherpte verlies.

Jan

Energy Design
%Europe/Berlin %374 %2007, 09:59
is het ook geen idee om in je html de achtergrond neer te zetten en daar overheen gewoon een transparante swf?