Volledige versie bekijken : Dropdown menu probleem
$ilver
%Europe/Berlin %698 %2007, 17:45
Door middel van een movieclip heb ik een eigen simpel dropdown menu gemaakt.
Aan de movieclip heb ik een onRollOver functie gehangen. Waardoor de movieclip naar
frame 2 gaat en afspeelt. Vervolgens een motiontween (met mask) tot frame 30.
Tot zover gaat alles gewoon normaal, alleen dan het submenu. De actions aan mijn movieclips werken daar niet. Omdat hij nog steeds alleen reageert op het hoofdmenu (dus de hoofdmovieclip). M'n rollovers en releases werken dus niet.
Wat is hiervoor een goede oplossing?
Bij voorbaat dank.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %724 %2007, 18:23
In ActionScript 2.0 kan je geen events opvangen als parents (jou hoofdmenu items) al events opvangen.
Mijn advies, ga over op as3.0 en gebruik het event bubbeling systeem.
Goede informatie bron: Flash help -> Programming ActionScript 3.0
$ilver
%Europe/Berlin %737 %2007, 18:41
In ActionScript 2.0 kan je geen events opvangen als parents (jou hoofdmenu items) al events opvangen.
Mijn advies, ga over op as3.0 en gebruik het event bubbeling systeem.
Goede informatie bron: Flash help -> Programming ActionScript 3.0
Bedankt voor je reactie. Gelijk een goede reden om dus toch op Actionscript 3 te gaan overstappen.
In actionscript 3 zou dit dus gewoon zo kunnen werken? Of zou daarbij ook nog veel andere code geschreven moeten worden?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %751 %2007, 19:01
De taal is vernieuwd en verbeterd. Maar dat betekent wel dat hij flink verandert is. Je zal je huidige werk daarom wel daar op aan moeten passen.
$ilver
%Europe/Berlin %812 %2007, 20:30
Is er verder nog een andere goede mogelijkheid met Actionscript 2 te bedenken? 8~
theFlashWizard
%Europe/Berlin %011 %2007, 01:16
Je bent niet de 1ste ;)
Kijk anders eens naar deze voorbeelden:
Actionscript Tutorials -> dropdown (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338#dropdown)
Steeltje
%Europe/Berlin %292 %2007, 08:01
je kunt een doorzichtige achtergrond maken in je movieclip maken waarop je de event functies afvangt (onRollover) inplaats van op de movieClip zelf.
$ilver
%Europe/Berlin %355 %2007, 09:31
je kunt een doorzichtige achtergrond maken in je movieclip maken waarop je de event functies afvangt (onRollover) inplaats van op de movieClip zelf.
Bedankt! Gaat nu vast lukken :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.