PDA

Volledige versie bekijken : Ik snap er niks van

Gamestarf
%Europe/Berlin %747 %2005, 18:56
Ik snap er echt niks van ik kan neit eens een button maken. (ik snap die hele uitleg niet)
Vind wel dat de uitleg wat gedetaieerder mag, want als je nog nooit flash hebt gebruikt snap je er niks van.

Dauntless
%Europe/Berlin %748 %2005, 18:57
En over welke uitleg gaat dit? :)

peres
%Europe/Berlin %755 %2005, 19:07
ik snap je frustratie, in het begin had ik er ook veel moeite mee. Maar blijf proberen en niet opgeven :)

een button kun je bijvoorbeeld op deze manier maken, om mee te beginnen:

1. ga naar insert -> new symbol

2. je krijgt een scherm te zien waarmee je een symbol kan maken. een symbol is een movieclip, graphic of een button. selecteer maar 'button' aangezien jij een button wou en geef je button een naam. en klik op OK.

3. je zit nou in het scherm van je button. Als je naar je timeline kijkt zie je dat hij bestaat uit 4 belangrijke frames.
Up - hoe de button eruit komt te zien als er niks gebeurt (muis is er niet overheen)
Over - hoe de button eruit ziet als je er met de muis overheen gaat.
Down - hoe de button eruit ziet als je erop klikt.
Hit - hier teken je het gebied wat gevoelig is voor de muis
4. maak maar eens 4 keyframes in de timeline (F6) op elk gedeelte één keyframe. En teken nou maar eens op elke keyframe een iets ander plaatje. bijvoorbeeld dezelfde button alleen dan telkens een andere kleur.

5. Als je klaar bent ga je naar de hoofd-timeline (klik bovenaan op scene 1).

6. Ga nou naar je library, die staat meestal rechts. als hij er nog niet staat ga je naar window -> library of sneltoets: CTRL+L. Hier in je library worden al jou symbols in opgeslagen. sleep maar jou button die je net hebt aangemaakt naar je scene.

7. Nu even CTRL+ENTER en je button testen!

Veel succes ;)

[Edit:]

je kon ook gewoon flash-help gebruiken [F1], zoeken op creating buttons :(

Gamestarf
%Europe/Berlin %803 %2005, 20:16
Hey vet ik kan nu een button maken.
Bedankt hey.

giel12
%Europe/Berlin %858 %2005, 21:36
Heel leuk dat je een button kan maken. Maar in het vervolg misschien is zoeken via google. Als het form heel de tijd met zo'n simpel op te lossen vragen (door bv te zoeken) zou overrompeld worden...
Bovendien vind ik het niet zo goed geformuleerd je vraag. Hierdoor kan het zijn dat je minder snel of zelfs geen antwoord krijgt. Voor de rest nog veel succes;)

100%power
%Europe/Berlin %754 %2005, 19:06
Hey ik ben ook een beginner en ik zou willen weten hoe je bijv. motion tweening bij een button kan doen, aangezien een button maar vier frames heeft........

peres
%Europe/Berlin %769 %2005, 19:28
en MC in een keyframe plaatsen, maar het leukst is als je met een rollon-rolloff effect gaat experimenteren. Ik kan me nog herinerren dat er een hele goede tutorial over was in de tutorial sectie :)

100%power
%Europe/Berlin %775 %2005, 19:36
MC!?!?!?! (ben een beginner, weet je nog? :P)

Niek_M
%Europe/Berlin %790 %2005, 19:58
MC = MovieClip

100%power
%Europe/Berlin %830 %2005, 20:56
Huh!? wat heb je er dan aan als je een BUTTON wil laten bewegen? :S

Dauntless
%Europe/Berlin %831 %2005, 20:57
Euhm, zet de movieclip in de button? :D Dus zet een movieclip op de eerste frame van je button (of de tweede of derde natuurlijk). Dit geeft wel geen al te mooi resultaat, maar als je begint is het toch al goed :)

100%power
%Europe/Berlin %841 %2005, 21:11
Hoe?
Als dat is beantwoord dan is alles goed voor mij :D

Dauntless
%Europe/Berlin %844 %2005, 21:15
Open je button. Dan zie je vanboven 4 frames. Open dan je library (F11) en sleep je movieclip (met een animatie in) naar de stage (het gedeelte waar je werkt). En dan testen :)

100%power
%Europe/Berlin %476 %2005, 12:26
Oke dan :D.

Gamestarf
%Europe/Berlin %890 %2005, 21:21
Hoi,
Hier ben ik weer.
Ik was in september een mediavormgever opleiding begonnen vandaar dat ik een beetje wou oefenen.
Maar ik doe nu een project op school waar we met flash een hele informatiefe cd-rom voor groep 4 meoten maken, emt animatie van deiren en alles erop en eraan.
Ik vindt het echt heel leuk en snap er nu al veel en veel meer van.