PDA

Volledige versie bekijken : [Laat maar, fixed!] Raar probleem met aanspreken movieclip

Baukereg
%Europe/Berlin %697 %2007, 17:43
Ik heb een movieclip met meerdere frames (voor iedere 'kijkrichting' van de hero).

De movieclip wordt door de volgende functie aangemaakt:

private function init_hero_mc() {
if (!_hero_mc) {
_hero_mc = _UIMap._map_mc.attachMovie("hero_mc", "hero_mc", _UIMap._map_mc.getNextHighestDepth());
_hero_mc.stop();
}
}

De movieclip wordt perfect aangemaakt, alleen wordt de stop() genegeerd!!!

Ook een gotoAndStop(1) werkt niet, terwijl ik bijvoorbeeld wel het pad en _currentframe kan tracen. Ik heb echt geen idee wat ik fout doe!

Gerrit55
%Europe/Berlin %741 %2007, 18:47
_hero_mc = _UIMap._map_mc.attachMovie("hero_mc", "_hero_mc",

of is dat een tiepvout?

Baukereg
%Europe/Berlin %765 %2007, 19:22
Nope, dat is het niet.

Maar ik heb al een vermoeden. Als ik een trace zet in de constructor van de class, krijg ik twee keer een output. Heel vreemd, want als ik mijn code check wordt de class toch echt maar één maal aangemaakt. Mja, ik zal het verder uitzoeken.

Dennie
%Europe/Berlin %769 %2007, 19:27
Door stop in het eerste frame van de movieclip te zetten is het probleem opgelost.

Baukereg
%Europe/Berlin %773 %2007, 19:33
Ja, en straks wil ik de hero van frame laten veranderen, en kan ik nog niks.

Mja, zoals ik al zei, ik weet waar het probleem nu in zit. Alleen blijft het mij een raadsel waarom er twee hero classes worden aangemaakt, want in de code gebeurd het toch slechts één keer. Is er niet een methode om snel te kijken vanwaar uit een class gemaakt wordt?

Baukereg
%Europe/Berlin %788 %2007, 19:55
Fixed!

Bleek dat de class ook gekoppeld was aan de movieclip in de library, zoals in een eerste opzet. ^^