Volledige versie bekijken : [MX] flash in pause zetten??
dirk_p
%Europe/Berlin %528 %2005, 13:41
Hallo,
nog eentje voor gevordereden vrees ik!
Wat ik zou willen doen:
Een flash die externe html pagina's oproept (in popup-vensters) in hold of pause zetten zolang die venster openblijft.
Wat is de bedoeling:
de klank (streaming) die in de flash draait doen stoppen en terug op gang doen komen telkens er een zo een (html) popup open/dicht gaat. Stoppen is natuurlijk geen probleem, herstarten wel.
iemand enig idee?
alvast bedankt
dirk
gbolssens
%Europe/Berlin %533 %2005, 13:47
de "start" method van het Sound object neemt als eerste parameter de offset waar hij moet beginnen af te spelen. Dus bvb:
mySound.play(10,1);
speelt 1x af , maar begint vanaf seconde 10 te spelen. De eerste 9 seconden doet'ie dus niet.
Als je sound gestopt wordt kun je de property "position" opvragen en delen door 1000. (deze rekent in milliseconden). dat getal pass je dan naar de functie play wanneer hij weer moet starten.
Ik hoop dat je 'r wat aan hebt.
greetz,
GB
mateo)
%Europe/Berlin %542 %2005, 14:01
Ik denk dat het probleem is dat dirk niet weet wanneer een popup gesloten wordt, dus hij weet ook niet wanneer hij de muziek weer moet starten. Een mogelijkheid is een flash-knop in je popup te zetten om het window mee te sluiten, die knop kan dan via een local connection aan de andere film doorgeven dat het window gesloten wordt, zodat de muziek weer kan starten. Alleen is het lastig dat een user de popup ook met het 'windows kruisje' kan sluiten en dan heb je een soort onFocus event nodig. Ik weet niet of er zoiets bestaat voor de main movie/ root. Anybody?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %544 %2005, 14:03
bestaat er in javascript niet et event onFocus?
zou je daar wat mee kunnen?
gbolssens
%Europe/Berlin %544 %2005, 14:04
Ah, da's een ander verhaal natuurlijk. Dat uitlegje van mij daarnet was bedoeld voor "alles in 1 SWF".
In dat geval kan ik je ook niet verder helpen.
greetz,
GB
gbolssens
%Europe/Berlin %547 %2005, 14:08
Een mogelijkheid is een flash-knop in je popup te zetten om het window mee te sluiten, die knop kan dan via een local connection aan de andere film doorgeven dat het window gesloten wordt, zodat de muziek weer kan starten.
Mss een beetje omslachtig, maar kan je dan in die popup geen flash movie'tje zetten dat met zo'n local connection "onEnterFrame" laat zien dat'ie er nog is? Dan kan je ook detecteren wanneer hij er niet meer is.....
of is dit een stom idee (Ik ken eig. niks van local connection dinges)
greetz,
GB
mateo)
%Europe/Berlin %550 %2005, 14:13
...bestaat er in javascript niet et event onFocus...
ja, daar zou je wat mee kunnen doen, alleen zit je dan weer vast aan die stomme fsCommands die het niet overal doen...
...dat met zo'n local connection "onEnterFrame" laat zien dat'ie er nog is...
dat zou ook kunnen. wel een heleboel 'verkeer' voor niks. misschien met een setInterval om de 1, 2 seconden... goed idee.
maar, bestaat er niet een focus event in flash? zou toch moeten eigenlijk...
en dat vraag ik op flashfocus :)
theFlashWizard
%Europe/Berlin %566 %2005, 14:36
ik denk dat je dit wellis hebt gezien op n andere site.. dan zou ik die site is opzoeken en de source bekijken.. om te kijken wat hun met eventueel javascript hebben gedaan..
dirk_p
%Europe/Berlin %653 %2005, 16:41
Ik heb dat inderdaad wel eens gezien, maar weet natuurlijk helemaal niet meer waar!
de 'local connection "onEnterFrame"' oplossing lijkt me wel iets, in alle vensters die open gaan staan zowiezo al andere flash'en. Wat ik niet begrijp is die local connection: hoe doe je dat in praktijk die local connection, ik heb daar nog nooit mee gewerkt. Hoe laat je de ene flash, de andere lezen?
alvast bedankt voor al de moeite
dirk
mateo)
%Europe/Berlin %656 %2005, 16:45
lees even deze post. daarin staat ook een linkje naar meer info. laat het weten als je er niet uitkomt.
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=3491
gbolssens
%Europe/Berlin %671 %2005, 17:06
Whoow, Vette hap, dat LocalConnection-object.
khad er nog nooit van gehoord, maar 't is wel super-cool. En eigenlijk best wel betrekkelijk eenvoudig.
dat zou ook kunnen. wel een heleboel 'verkeer' voor niks.
Dat valt volgens mij best wel mee. En gezien het lokaal op je eigen machine is, lijkt het me al helemaal geen probleem.
mateo)
%Europe/Berlin %674 %2005, 17:10
hehe :D
toch lijkt er me niks op tegen om maar een keer per seconde een call te doen i.p.v. 12 of 24 keer (afhankelijk van je frame rate)...
dirk_p
%Europe/Berlin %786 %2005, 19:52
het heeft even geduurd - want weinig tijd - maar na wat prutsen en knoeien is het idd. gelukt!
allemaal hartelijk dank!
fantastisch!
dirk
theFlashWizard
%Europe/Berlin %789 %2005, 19:56
kun je ons mischien laten zien wat je ervan hebt gemaakt? dan hebbe de volgende die dit probleem hebbe en deze post leze er ook wat aan.. :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.