Volledige versie bekijken : Guestbook vs loadVars Class!!
bracke
%Europe/Berlin %511 %2005, 13:16
Help,
Ik denk dat ik al uuuuren ben bezig geweest met mijn guestbookje te schrijven.
Het probleem is hetvolgende.
Chronologisch:
Ik schrijf een guestbookje met behulp van php en een txt file (sql komt later) in een onafhankelijk fla)file.
Dan neem ik alle layers en gebruik deze in een movieclip. Dan kom ik NOG steeds het probleem tegen dat ik die boel niet gerefreshed krijg na input van wat data.
Alvast HIER (ftp://users.pandora.be/test/guestbook.fla) de te downloaden fla-file.
Ik ben bijna vrij zeker dat ik met loadVars Class moet werken om die refresh te verkrijgen, maar na verscheidene tuts te hebben gevolgd lukt me dat nog steeds niet.
Wie kan deze fla aanpassen (door loadVars in te voegen) zodat ie werkt??? Desnoods betaal ik!! Ik ben er echt al veeeeeel te lang mee bezig!!!
Groetjes!!
bracke
%Europe/Berlin %512 %2005, 13:17
Ow de link was niet juist!!!
Hier de juiste!! (http://users.pandora.be/BennyBracke/test/)
gbolssens
%Europe/Berlin %519 %2005, 13:27
Heb zaakje gedownload; ben er nu naar aan 't kijken. Tot zo.
greetz,
GB
gbolssens
%Europe/Berlin %521 %2005, 13:31
Desnoods betaal ik
Kom nou, zeg.
---------------------------------------
heb je script vervangen door dit:
lowlimit = 0;
highlimit = 10;
stop();
var lvIn:LoadVars = new LoadVars();
lvIn.onLoad = function(s)
{
trace("Boeltje geladen");
}
lvIn.load("http://www.bracke.uwhost2.net/test/guestbook.php?lowlimit="+lowlimit+"&highlimit="+highlimit);
Bij mij doet'ie het nu wel en die refresh gebeurt automatisch; daar heb ik niks speciaals voor hoeven te doen. Ik hoop dat dit je geholpen heeft, zoniet, laat dan weten wat er nog precies niet werkt, ok?
greetz,
GB
bracke
%Europe/Berlin %522 %2005, 13:32
Alvast bedankt voor de moeite!
Ik wil echt keigraag loadVars en LoadMovie classes leren. Echter soms is zelfstudie niet mijn ding. Heb tot hier toe alles zelf geleerd maar nu moet ik echt alles vragen :D
Ik denk toch dat ik de essentie van die classes snap, maar omzetten in programmeer-taal gaat me echt niet...
Ben benieuwd wat je ervan maakt... :D
gbolssens
%Europe/Berlin %541 %2005, 14:00
Alvast bedankt voor de moeite!
Ik wil echt keigraag loadVars en LoadMovie classes leren.
Snuffel eens door de tutorials op actionscript.org. Die zijn wel super goed, vind ik.
greetz,
GB
bracke
%Europe/Berlin %564 %2005, 14:33
Het werkt niet. Ik zal nu mijn fla terug uploaden
Click Hier (http://users.pandora.be/BennyBracke/test/)
Wat is er nu gebeurt. Ik heb al die layers IN een movieclip gestopt. Dan komt dat probleem van die refresh boven.
Wie krijgt dit in orde? Het is dus de bedoeling dat de pgina dus refreshed na de submit.
Alvast thx!!
PS/ actionscript.org = idd erg goed!
gbolssens
%Europe/Berlin %593 %2005, 15:14
Het werkt niet. Ik zal nu mijn fla terug uploaden
bij mij werkte het wel. met je eerste FLA, Ik zal je tweede dan nog eens testen.
tot straks,
GB
gbolssens
%Europe/Berlin %600 %2005, 15:24
Nu doet 'ie het inderdaad niet meer. waarschijnlijk omdat je pathing niet meer klopt. De variabelen lowlimit en highlimit en zo worden in je script niet ge-path-ed zodanig dat je het aan de verbeelding overlaat wat de scope van die vars nu juist is.
Waarom heb je alles eigenlijk in één mc willen stoppen? Toen dat nog niet zo was werkte het bij mij wel.
Ook het gebruik van het Var-veld in de properties is af te raden. Geef je tekstvelden liever een instance name en doe dan iets in de strekking van:
mainWin_txt.text = "Processing Entries from "+lowlimit+" to "+highlimit+" Please wait ::: ";
groetjes,
GB
P.S.: In je publish settings stond als flashplayer versie FP5!!! Verander dat ff, want FP5 ondersteunt geen instance names voor tekstvelden en buttons
bracke
%Europe/Berlin %602 %2005, 15:27
Waarom heb je alles eigenlijk in één mc willen stoppen? Toen dat nog niet zo was werkte het bij mij wel.
Omdat deze guestbook-MC 'IN' een website, moet komen.
gbolssens
%Europe/Berlin %604 %2005, 15:30
Omdat deze guestbook-MC 'IN' een website, moet komen.
Nou en? dan laad je toch die SWF-file in?
greetz,
GB
bracke
%Europe/Berlin %621 %2005, 15:55
LOL als ik die als loadMovie include, dan werkt die eveneens niet. En een swf importen naar library lukt mij ook niet. Ik krijg slechts stukjes te zien.
Deze guestboor heeft mij al serieus hoofdpijn gegeven.....
gbolssens
%Europe/Berlin %630 %2005, 16:07
LOL als ik die als loadMovie include, dan werkt die eveneens niet.
Dan zit er zeker iets fout in je pathing en/of scope. Probeer wat meer object-geöriënteerd te programmeren, en dan lukt dat vast wel. Zooooo moeilijk is het nu ook weer niet.
Deze guestboor heeft mij al serieus hoofdpijn gegeven.....
Nog een goede aspirine-tip: Zet al je code op 1 frame i.p.v. op 8 verschillende plaatsen. Dat bespaart je een hoop hoofdpijn.
greetz,
GB
P.S. Als je wil kan ik 'm voor je maken, maar dan begin ik terug vanaf nul en vraag ik uiteraard wel een kleine vergoeding. Hulp hier op het forum is gratis.
bracke
%Europe/Berlin %689 %2005, 17:33
Als je wil kan ik 'm voor je maken, maar dan begin ik terug vanaf nul en vraag ik uiteraard wel een kleine vergoeding. Hulp hier op het forum is gratis.
Ik vind een vergoeding perfect! Er is uiteraard een verschil tussen een beetje hulp en HULP. Zeg maar hoe je alles graag wil regelen. Als je 'ok' zegt, wil ik uiteraard wel je prijs weten. Dan zal ik in duidelijk nederland vermelden wat ik graag verwacht van mijn guestbook.
Tot hoors....
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.