PDA

Volledige versie bekijken : flash mx - rook effect creeeren

Derek J.
%Europe/Berlin %466 %2005, 12:11
Hallo,

Ik heb hier een logo voor een site, een sauna waar wat rook/stoom uitkomt. Ik wil deze rook graag animeren met flash. Ik heb gezocht naar tutorials hiervoor maar ben geen goede duidelijk tegen gekomen!

Kan iemand mij vertellen hoe ik eenvoudig rook kan animeren (het zijn een aantal getekende lijntjes die rook voorstellen)

Alvast bedankt

Flashgirl
%Europe/Berlin %472 %2005, 12:20
Kun je het logo misschien laten zien? Er zijn zoveel soorten rook... Als je een plaatje kunt laten zien dan kunnen we je beter helpen :).

Mitch
%Europe/Berlin %484 %2005, 12:37
Rook animeren is lastig, ik heb het een keer gedaan en dat werd frame by frame. Eindresultaat is wel leuk :)

dakans
%Europe/Berlin %497 %2005, 12:55
Kwam ik toevallig een keertje tegen... Degene die het gemaakt heeft noemt het vuur, maar ik kan me dit na wat kleuraanpassing heel goed bij een sauna voorstellen. Helaas moet je deze TUT bij de concurrent halen, weet niet of je lid bent.

http://www.flashfiles.nl/showDetail.asp?TypeId=2&NewsId=7800

Derek J.
%Europe/Berlin %522 %2005, 13:31
ik heb deel van de vlam van de rook van het logo .. het is min of meer de bedoeling dat die rook lijntjes een kleine beetje heen en weer gaan e.d. zodat het lijkt alsof er rook vanaf komt .. misch dat het nog iets omhoog loopt en uitfade ..

duidelijk? :)

Mitch
%Europe/Berlin %535 %2005, 13:50
Misschien frame bij frame de lijnen aanpassen, of wat met shape tween spelen. En met shape tween zou je ook heel makkelijk de transparantie aanpassen zodat die uitfade.

Flashgirl
%Europe/Berlin %553 %2005, 14:16
http://www.flashkit.com/movies/Effects/Special_Effects/smoke-doudimme-1047/index.php

Kijk eens naar dit effect en hoe het gedaan is.

Derek J.
%Europe/Berlin %582 %2005, 14:59
ik zie het tutorial om het te maken alleen niet?

Flashgirl
%Europe/Berlin %588 %2005, 15:07
Er is geen tutorial, het is een fla die je kunt downloaden en bekijken :) . Als je de fla bestudeert kun je precies zien hoe het is gedaan.

Derek J.
%Europe/Berlin %590 %2005, 15:10
ok thanks! :)

Flashgirl
%Europe/Berlin %592 %2005, 15:13
Als je er iets niet aan begrijpt moet je niet schromen om te vragen trouwens :) . Dan kijken we zelf ook even. Het effect wordt bereikt door te scalen, te skewen en te faden. Laat maar weten of je er zo uitkomt, of dat je nog een duwtje in de rug nodig hebt ;) .