PDA

Volledige versie bekijken : [Studio 8] Scrollen van heel het scherm dmv muis en/of toetsen combi

AKNL
%Europe/Berlin %533 %2007, 13:47
Is het mogelijk om het gehele scherm met je muis te slepen? Zeg maar het spatie+muisklik effect in Photoshop en Illustrator. Ik heb namelijk een vrij grootte flash presentatie (2000x1200px) waardoor er flink gescrolled moet worden. De grootte heeft te maken met een zeer gedetaileerde procesomschrijving waardoor het anders niet leesbaar was en/of flink moest scripten om er wat fancies van te maken. Dit was dus de makkelijkste oplossing. Echter is het de puntjes op de i zetten door het zo te bouwen dat men de scrollbalken in je browser niet hoeft te gebruiken, maar simpelweg kan scrollen dmv de muis en/of toetsen combinatie. Ik weet dat er allerlei movieclip scroll opties zijn, maar ik ben opzoek naar een andere oplossing, omdat ik niet heel mijn movie in 1 MC wil zetten.

Ik hoor graag zoiets mogelijk is. Thanks!

michelsteege
%Europe/Berlin %539 %2007, 13:56
Waarom wil je niet heel je movie in een mc zetten? dat is namelijk toch de makkelijkste oplossing

AKNL
%Europe/Berlin %579 %2007, 14:54
Ik weet het, maar ik maak gebruik van erg veel andere MC's die aan en uit gezet moeten worden en als ik dan een niveau dieper gaat, wordt het naar mijnsinziens weer een stukje trickier. Ook vind ik zo dat als je tekst en dergelijk in verschillende MC's zet je de kans hebt deze tekst vrij wazig te worden, ondanks de truckjes met coordinaten aanpassen en auto kern.

Aan de andere kant heb ik tijdje lopen zoeken en kan vrijwel niets anders vinden dan alles in een MC te plaatsen.

Jan
%Europe/Berlin %922 %2007, 23:09
maar ik ben opzoek naar een andere oplossing, omdat ik niet heel mijn movie in 1 MC wil zetten. Ik hoor graag zoiets mogelijk is. Thanks!
Via de _x en de _y waardes kan je de plaats van de stage veranderen.
Koppel die aan wat buttons of aan een draggable menu dat je bij op je stage zet of een draggable achtergrond en dan kan je zo door een grote pagina scrollen/draggen.
Voor een button in een movieclip op je stage die de ganse stage 100pixels naar rechts duwt en je dus links meer ziet doe je iets als:
buttonleft.onRelease=function(){
_root._x+=100;

En als je wil draggen koppel je in een loop constant de ._x van het dragvlak(=even groot of groter dan je stage) aan de ._x van je stage.
_root._x=_root.drukvlak._x;
_root._y=_root.drukvlak._y;

Voorbeeld:
http://users.telenet.be/jansurf/stagemove/stagemove.html
enkele controls:
spatie balk, f, d, esc, de middelste kleine bol is een soort van joystick

Groeten,
Jan