Volledige versie bekijken : advies xml file uploaden via php? OPGELOST
bremskie
%Europe/Berlin %444 %2007, 11:39
Ik heb een CMS gemaakt (php) waarmee ik teksten kan uploaden. Ook kan ik foto's uploaden. Nu mijn vraag ,,,, de foto gallery op mijn site gebruik een xml file en deze wil ik ook kunnen uploaden via mijn CMS. Wat is nu de handigste methode?
Gewoon de klant leren hoe de xml file in elkaar steekt zodat ie zelf regels kan bij typen of deleten als ie fotó's erbij of eraf wil gooien en m zelf over laten schrijven of is er nog een andere manier?
Alvast bedankt :)
damarez
%Europe/Berlin %606 %2007, 15:33
als je jou fotos en teksten in een tabel opslaat bestaat de mogelijkheid om met php je data te parsen als xml
dan hoeft je klant niets meer te doen
alleen files te uploaden
bremskie
%Europe/Berlin %892 %2007, 22:25
Tja ik heb een beetje zitten googlen maar ben er niet uit wat nu de juiste wekwijze is om het probleem op te lossen.
Uiteenzetting situatie: IK heb een flash site met flash foto gallery die gebruik maakt van een xml file. (werkt)
Nu heb ik een CMS (php)(mysql) gemaakt om de teksten op de site aan te passen. (werkt)
Nu wil ik natuurlijk ook dat de fotoos via deze CMS upgeload kan worden. (werkt)
Waar ik nu wel mee zit is hoe kan ik via de CMS m.b.v een php script de xml file aanpassen. Kan dat?
Ik hoop dat iemand me ff een voorzetje kan geven dat ik in ieder geval in de goede richting ben of eventueel een advies kan geven voor een andere opzet
Alvast bedankt :)
bremskie
%Europe/Berlin %717 %2007, 18:12
BEdankt en heb het opgelost
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.